Nacionalno preverjanje znanja iz slovenščine ob koncu tretjega obdobja osnovne šole – analiza
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.57.1-2.97-109Ključne besede:
vocational matura (examination) | written exam | oral exam | non-literary text analysisPovzetek
V prispevku analiziramo preizkuse znanja iz slovenščine v devetem razredu osnovne šole od leta 2002 do 2012, pri čemer posebej osvetljujemo dosežke učencev pri izbranih nalogah ob neumetnostnem in umetnostnem besedilu. Ugotavljamo, da je natančno branje besedil in sklepanje na osnovi podatkov iz le-teh za učence zahtevna dejavnost, kar kaže na pomanjkljivo razvito bralno zmožnost in na to, da je v učnem procesu premalo samostojnega tvorjenja pisnih besedil in utemeljevanja s pomočjo posrednih in neposrednih podatkov iz besedil. Analiza preizkusov je pokazala, da z nalogami v le-teh preverjamo doseganje večine ciljev oz. standardov v učnem načrtu za slovenščino v osnovni šoli. Podatki o dosežkih učencev so pomembna informacija tako za posameznega učenca, učitelja in šolo kot tudi na nacionalni ravni, saj je na osnovi pridobljenih podatkov mogoče odpravljati primanjkljaje pri poučevanju slovenščine in načrtovati učinkovitejše pristope za dvig bralne pismenosti učencev.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.01.2012
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2012 Mojca Cestnik, Vida Medved Udovič, Tina Žagar Pernar

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Cestnik, M., Medved Udovič, V., & Žagar Pernar, T. (2012). Nacionalno preverjanje znanja iz slovenščine ob koncu tretjega obdobja osnovne šole – analiza. Jezik in Slovstvo, 57(1-2), 97-109. https://doi.org/10.4312/jis.57.1-2.97-109