Od raziskovanja slovenskih bralcev do raziskovanja bralne pismenosti
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.58.1-2.19-29Ključne besede:
Knjiga in bralci, slovenske bralne navade, roman, elektronski mediji, digitalna pismenost, bralna pismenostPovzetek
Glavni namen prispevka je predstaviti pionirsko delo Gregorja Kocijana pri raziskovanju slovenskih bralcev knjige pa tudi ostalih medijev. Izpostavljamo njegovo raziskovalno vztrajnost in elan, s katerim je spodbujal druge pri projektu Knjiga in bralci, da smo uspeli raziskavo kar trikrat ponoviti. Tako je raziskava zajela četrtino stoletja slovenske bralne zgodovine, kar je redkost za t. i. longitudinalne empirične raziskave pri nas. Pri pregledu vseh štirih raziskav Knjiga in bralci in tistih najnovejših, kot sta PISA in PIRLS, se omejujemo predvsem na tiste tematike, ki so povezane z raziskovalnim delom Gregorja Kocijana in še posebej izpostavljamo njegove izsledke proučevanja branja romaneskne literature. Pristopi k proučevanju slovenskih bralnih navad se ponavljajo tako, da na tem področju ni prišlo do pomembnih sprememb. Pač pa je prišlo do velikih tehnoloških sprememb na področju posredovanja informacij in besedil. Vedno nove medijske tehnologije prinašajo občinstvu dodatne možnosti, postavljajo ga pred nujnost usvajanja novih veščin, spreminjajo medosebne in spreminjajo tudi družbene odnose, a razmerja med slovenskimi bralci in knjigo, kot kaže naš pregled, se niso bistveno spremenila.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.01.2013
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2013 Darka Podmenik

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Podmenik, D. (2013). Od raziskovanja slovenskih bralcev do raziskovanja bralne pismenosti. Jezik in Slovstvo, 58(1-2), 19‒29. https://doi.org/10.4312/jis.58.1-2.19-29