Josip Tavčar na stečišču kultur
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.58.4.49-57Ključne besede:
Josip Tavčar, Trst, medkulturnost, stečišče kultur, manjšinskost, nacionalna identitetaPovzetek
V petdesetih letih prejšnjega stoletja so obiskovalci Slovenskega gledališča v Trstu navdušeno sprejeli dramski prvenec Josipa Tavčarja, ker je sporočilnost tega dela ponazarjala takratno čutenje Tržačanov. Tavčar je čez noč zaslovel in v naslednjih dramah razširil temi zunanjega videza in potrošništva na razvrednotenje etičnih pravil in slo po oblasti. Tematsko je zajemal iz dogajanja v svetu in govoril o Slovencih meščanih, ki živijo v skladu z zgodovinskim izročilom svojega prostora. Del kritike je v Tavčarjevem vzpostavljanju lastne subjektivitete videl izjemen dosežek gledališkega prizadevanja za uveljavljanje lastnega diskurza. Ko je v sedemdesetih letih v Trstu prevladala teza o trpečem zamejcu, ki mu je življenjski cilj ohranjanje slovenstva, je prvobitni tržaški diskurz izgubil veljavo. Tavčar je vztrajal pri svojem in še naprej analiziral sočasno tržaško stvarnost mimo vzpostavljenih kalupov. O tem priča štirideset dram, nekaj esejev, številne kritike, ciklusi predavanj in prevodi.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.04.2013
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2013 Bogomila Kravos

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Kravos, B. (2013). Josip Tavčar na stečišču kultur. Jezik in Slovstvo, 58(4), 49-57. https://doi.org/10.4312/jis.58.4.49-57