Sestavljene narodne identitete v romanu Eveline Umek Zlata poroka ali Tržaški blues
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.60.2.17-25Ključne besede:
Evelina Umek, (avto)biografska metoda, imagologija, književnost Slovencev v ItalijiPovzetek
Prispevek metodološko izhaja iz literarne imagologije in (avto)biografske metode. Preučevala sem roman Eveline Umek Zlata poroka ali Tržaški blues, v katerem sem zaznala številne literarne like s sestavljeno narodno identiteto. V ta namen sem najprej oblikovala tipologijo sestavljenih narodnih identitet, na osnovi katere sem tipološko opredelila literarne like. Pri tem sem izhajala iz osnovne razdelitve narodnih identitet postkolonialnega teoretika Homija K. Bhabhe in socialnega psihologa Johna W. Berryja. V nadaljevanju me je zanimalo, kakšna je podoba tržaških Slovencev s sestavljeno identiteto kot literarnih likov s fiksno slovensko identiteto. Ugotovila sem, da so liki, ki se v večji meri identificirajo s Slovenci, bolj pozitivni od likov, ki se v večji meri identificirajo z italijanskim narodom. Bolj se njihova identiteta približuje italijanski identiteti, bolj je njihova podoba prikazana v negativni luči.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.02.2015
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2015 Daniela Stekar

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Stekar, D. (2015). Sestavljene narodne identitete v romanu Eveline Umek Zlata poroka ali Tržaški blues. Jezik in Slovstvo, 60(2), 17-25. https://doi.org/10.4312/jis.60.2.17-25