Kurikularni bralci, tabuji in cenzorske strategije (primer Cankarjevo tekmovanje)

Avtorji

  • Igor Saksida

DOI:

https://doi.org/10.4312/jis.60.3-4.105-114

Ključne besede:

bralni dogodek, kritično branje, cenzorske strategije, priporočila mentorjem

Povzetek

Članek se v uvodu osredotoča na okrnjene pravice bralcev pri bralnem dogodku, nato opredeljuje plasti, ki sooblikujejo problemskost besedila (tema, perspektiva, zgodba, književna oseba, jezik, razpoloženje); tidejavniki bralčevega odziva na besedilo ob vpletanju družbe in ideologije lahko besedilo spremenijo vtabujsko. V osrednjem delu analizira cenzorske strategije: anonimno spletno hujskaštvo, presojanje neprebranih besedil, pristransko poročanje (nekaterih) medijev ter omejevanje branja na podlagi vzgojno-poučnih oz. idealizacijskih pojmovanj mladinske književnosti. V sklepnem delu so opredeljena priporočila mentorjem za zavračanje cenzure pri pouku književnosti.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

15.03.2015

Številka

Rubrika

Članki

Kako citirati

Saksida, I. (2015). Kurikularni bralci, tabuji in cenzorske strategije (primer Cankarjevo tekmovanje). Jezik in Slovstvo, 60(3-4), 105-114. https://doi.org/10.4312/jis.60.3-4.105-114