Estonska učna ura o bralni pismenosti za Slovenijo

Avtorji

  • Igor Saksida

DOI:

https://doi.org/10.4312/jis.62.1.17-31

Ključne besede:

bralna pismenost, PISA, Estonija, Slovenija, kakovost pouka bralne pismenosti

Povzetek

Prispevek uvodoma prikaže rezultate slovenskih učencev v mednarodni raziskavi PISA, v osrednjem delu pa podrobno predstavlja študijo primera Estonije, ki je po ekonomsko-družbenih kazalcih primerljiva s Slovenijo, po bralnih dosežkih pa jo močno presega. V tem izobraževalnem sistemu je opazno zgledovanje po uspešnih izobraževalnih sistemih: poudarjene so kultura dela in visokih dosežkov, aktivne metode učenja in poučevanja, odgovornost sooblikovalcev pouka (predvsem učiteljev) in mednarodna primerljivost. V sklepnem delu so oblikovana priporočila za Slovenijo: krepitev šolske discipline in avtoritete učitelja kot bralnega modela, zagotavljanje visokih pričakovanj in pravičnosti, oblikovanje sistema zagotavljanja kakovosti na podlagi odgovornosti in zanesljivosti (povezava notranje in zunanje evalvacije, zunanje preverjanje znanja), večja individualizacija in diferenciacija pouka (predvsem večja skrb za nadarjene) ter ambiciozno razvijanje bralnih strategij ob raznovrstnih dejavnikih bralne motivacije pri vseh predmetih.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

15.01.2017

Številka

Rubrika

Članki

Kako citirati

Saksida, I. (2017). Estonska učna ura o bralni pismenosti za Slovenijo. Jezik in Slovstvo, 62(1), 17-31. https://doi.org/10.4312/jis.62.1.17-31