Dolina Isse: duhovna avtobiografija in »film spomin«

Avtorji

  • Lidija Rezoničnik

Ključne besede:

Czesław Miłosz, Tadeusz Konwicki, roman Dolina Isse, filmska priredba Dolina Isse, avtobiografski diskurz, duhovna avtobiografija, »film spomin«

Povzetek

Članek obravnava roman Dolina Isse nobelovca Czesława Miłosza in istoimensko filmsko priredbo režiserja Tadeusza Konwickega. Oba avtorja sta bila rojena na območju današnje Litve, v pokrajini, ki je z neokrnjeno naravo in starodavnimi litovskimi verovanji pustila močan pečat na njunem otroštvu. V obravnavanem romanu oziroma filmu kot odrasla pripovedovalca s fragmentarnim nizanjem spominov, preoblikovanih s fikcijo, in razmišljanj pripovedujeta o otroštvu: Miłosz neposredno o svojem, Konwicki pa Miłoszev roman transformira v filmski medij, pri čemer romaneskno dogajanje prikaže skozi avdiovizualne podobe in se v filmu tudi neposredno izpostavi v avtorski vlogi. Z analizo kronotopa oziroma antropološko-morfološko analizo filma prispevek predstavlja načine besednega in avdiovizualnega prikaza spomina odraslega pripovedovalca na rojstno pokrajino in čas otroštva ter obravnavani deli opredeljuje s kategorijama duhovna avtobiografija in »film spomin«.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

04.01.2024

Številka

Rubrika

Članki

Kako citirati

Rezoničnik, L. (2024). Dolina Isse: duhovna avtobiografija in »film spomin«. Jezik in Slovstvo, 62(2-3), 55-65. https://journals.uni-lj.si/jezikinslovstvo/article/view/17744