Didaskalije in njihova uresničitev v gledališki uprizoritvi Cankarjevih Hlapcev
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.62.4.109-121Ključne besede:
didaskalije, uprizoritev, Ivan Cankar, Hlapci, odrski govor, govorna uresničitevPovzetek
Prispevek se ukvarja z govorno uresničitvijo didaskalij v gledališki uprizoritvi na primeru uprizoritve Cankarjevih Hlapcev v režiji Sebastijana Horvata (Slovensko stalno gledališče Trst; 2015). Didaskalije so stransko besedilo drame, ki se v uprizoritvi pretvori v nebesedne (vidne in slušne) znake. V prispevku proučujemo didaskalije, ki se nanašajo na govor, in ugotavljamo, v kolikšni meri ustvarjalci predstave upoštevajo avtorjeve napotke – v kolikšni meri jim govorna interpretacija igralcev sledi. Rezultati so pokazali, da so dramatikovi napotki upoštevani, kadar so v skladu z režijskim konceptom uprizoritve in igralčevim govornointerpretativnim konceptom vloge.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.04.2017
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2017 Nina Žavbi Milojević

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Žavbi Milojević, N. (2017). Didaskalije in njihova uresničitev v gledališki uprizoritvi Cankarjevih Hlapcev. Jezik in Slovstvo, 62(4), 109-121. https://doi.org/10.4312/jis.62.4.109-121