Kolokacije v korpusu Šolar
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.63.2-3.117-128Ključne besede:
kolokacije, korpus Šolar, korpusna analiza, usvajanje besedišča, jezikovna didaktikaPovzetek
Prispevek se ukvarja z možnostmi uporabe korpusa šolskih pisnih izdelkov Šolar za namene ugotavljanja procesov usvajanja kolokacij v slovenskem jeziku ter s potencialnim vplivom korpusno pridobljenih podatkov o kolokacijah na jezikovni pouk slovenščine. Na številčno omejenem gradivu zvez pridevnik + samostalnik in samostalnik + samostalnik sta bili preizkušeni dve metodi: a) s kvantitativno primerjalno analizo korpusov Šolar in Kres smo preverjali podobnosti in razlike v rabi kolokacij v šolskih spisih in splošni pisni slovenščini, b) s kvalitativno analizo učiteljskih popravkov pa smo želeli ugotoviti, s katerimi kolokacijami imajo učenke in učenci težave. Rezultati kažejo, da je v rabi kolokacij med mladimi zaslediti marsikatere atipičnosti v primerjavi z običajno rabo v standardnem jeziku, ter potrjujejo uporabnost korpusnih raziskav na področju usvajanja leksike.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.02.2018
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2018 Tadeja Rozman, Špela Arhar Holdt, Senja Pollak, Iztok Kosem

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Rozman, T., Arhar Holdt, Špela, Pollak, S., & Kosem, I. (2018). Kolokacije v korpusu Šolar. Jezik in Slovstvo, 63(2-3), 117-128. https://doi.org/10.4312/jis.63.2-3.117-128