Ocenjevanje skladenjskih napak v šolskem eseju
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.63.2-3.129-138Ključne besede:
skladenjske napake, besedni red, slog pisanja, šolski esej, ocenjevanjePovzetek
Namen prispevka je predstaviti ocenjevanje skladnje v šolskem eseju na maturi in opozoriti na nekatere težave, ki se pojavljajo pri ocenjevanju te jezikovne ravnine. Skladenjska struktura povedi namreč po eni strani odraža jezikovno (slovnično) znanje pisca, po drugi strani pa je tudi odraz njegovega sloga pisanja, ki je lahko bolj ali manj razvit. Na začetku opredelim skladenjske napake na podlagi Toporišičeve slovnice. Pri tem izhajam iz stališča, da to, kaj je napaka, opredeljuje norma (slovnica). Strukture, ki so slovnično sicer pravilne, vendar glede na jezikovni čut (morda) slabe, imenujem skladenjske neustreznosti. Iz analiz ocenjevanja je razvidno, da skladenjske napake in neustreznosti niso enoumne in da med ocenjevalci prihaja do različnih interpretacij, kako te napake evidentirati (pri jezikovni pravilnosti, slogu ali zgradbi). Zato na koncu predstavljam osnutek predloga za ocenjevanje skladnje v šolskem eseju.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.02.2018
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2018 Irena Velikonja Kolar

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Velikonja Kolar, I. (2018). Ocenjevanje skladenjskih napak v šolskem eseju. Jezik in Slovstvo, 63(2-3), 129-138. https://doi.org/10.4312/jis.63.2-3.129-138