Slovenska ljudska balada v srednješolskem izobraževanju – pastorka književnosti?

Avtorji

  • Marjetka Golež Kaučič

DOI:

https://doi.org/10.4312/jis.64.2.41-57

Ključne besede:

slovenska ljudska balada, srednješolski izobraževalni proces, poučevanje, žanr, klasifikacija in identifikacija, interpretacija učni načrti, publikacije, folklora, folkloristi_ke

Povzetek

Prispevek na podlagi pregleda in analize izbranih slovenskih učnih načrtov, beril, učbenikov in e-učbenikov srednješolskega izobraževalnega procesa poskuša ugotoviti, kako in na kakšen način je predstavljena slovenska ljudska balada, njene značilnosti, posebnosti, in kakšne primere in njihove analize ponujajo te publikacije ter izkušnje nekaterih srednješolskih učiteljic. Ob tem se ozre tudi v evropski in ameriški izobraževalni prostor, kjer predstavi vključitev znanja o folklori tako na dodiplomski ravni za tiste, ki poučujejo folkloro in balado, a tudi, kako je v nekaterih primerih vedenje o folklori/baladi predstavljeno v učnih načrtih. Ugotavlja, da učni načrti in publikacije, ki prinašajo znanje o slovenski ljudski baladi, potrebujejo revizijo, hkrati pa opozarja, da brez multidisciplinarnega pogleda na slovensko ljudsko balado v današnjem času ne gre. Ker meni, da je ta umetnostni žanr izjemnega kulturnega pomena, ponuja, ob predlogih za izboljšanje izobraževanja o ljudski baladi, sodelovanje folkloristov in folkloristk.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

15.02.2019

Številka

Rubrika

Članki

Kako citirati

Golež Kaučič, M. (2019). Slovenska ljudska balada v srednješolskem izobraževanju – pastorka književnosti?. Jezik in Slovstvo, 64(2), 41-57. https://doi.org/10.4312/jis.64.2.41-57