Kralj na Betajnovi in Hlapci Ivana Cankarja kot maturitetno branje
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.64.3-4.3-15Ključne besede:
Cankarjeve drame, poetika, začetek drame, naslov, odprti in zaprti konec dramePovzetek
Za maturitetno branje Cankarjevih dram Kralj na Betajnovi in Hlapci je v članku poleg interpretativne in primerjalne analize oziroma sinteze predlagana še nova metoda literarne interpretacije, tj. obravnava dram s pomočjo začetka in konca. Tako je raziskava Cankarjeve (dramske) poetike, v kateri izstopajo lastnosti, ki še danes delujejo aktualno in presežno (reformatorski čut, odprtost za znano in neznano, zvrstna prepletenost, posebno razmerje med erosom in tanatosom, iskrenost, inovativnost), posodobljena z analizo več elementov. Ti so: opis začetnega dogajalnega prostora in pomembnih predmetov ali dramskih oseb v njem, prvi prizor, naslov, primerjava odprtega in zaprtega konca ter osvetlitev kvalitete in večpomenskosti obeh dram.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
04.01.2024
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2019 Alojzija Zupan Sosič
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Zupan Sosič, A. (2024). Kralj na Betajnovi in Hlapci Ivana Cankarja kot maturitetno branje. Jezik in Slovstvo, 64(3-4), 3-15. https://doi.org/10.4312/jis.64.3-4.3-15