Ljudske pravljice v osnovni šoli
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.64.3-4.17-28Ključne besede:
ljudske pravljice, elementi pravljice, učni načrtPovzetek
V članku so predstavljene ljudske pravljice, in sicer teoretična izhodišča te književne vrste (zgradba, temeljni motivno-tematski elementi), pri čemer so upoštevani operativni cilji osnovnošolskega Učnega načrta Slovenščina (2018). S stališča (mladinske) literarne vede so podrobneje predstavljeni tisti elementi pravljice, ki naj bi jih učenci in učenke prepoznali do konca drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja: književne osebe (realne, pravljične); književni čas in prostor (nedoločen čas in prostor, saj sta v pravljicah nakazana le posredno); zapovedi, prepovedi in prerokbe (kot preizkušnja); čudežno dogajanje (v čarobnih pravljicah); tipična zgradba (načeloma s srečnim koncem). Te elemente (UNS 2018) ponazarjamo večinoma s primeri iz slovenskih ljudskih pravljic, ki so pomemben del nacionalne kulturne dediščine.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.03.2019
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2019 Dragica Haramija

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Haramija, D. (2019). Ljudske pravljice v osnovni šoli. Jezik in Slovstvo, 64(3-4), 17-28. https://doi.org/10.4312/jis.64.3-4.17-28