Mnenja študentov in učiteljev o splošni maturi iz slovenščine – od stališč do ukrepov za dvig njene kakovosti

Avtorji

  • Igor Saksida

DOI:

https://doi.org/10.4312/jis.64.3-4.69-82

Ključne besede:

splošna matura iz slovenščine, dve ravni, tematski sklop, književno znanje, maturitetni šolski esej

Povzetek

Članek, osredotočen na pouk književnosti, prikazuje odgovore anketirancev na vprašalnika, ki sta bila poslana študentom prvega letnika slovenskih univerz ter sodelujočim pri izvedbi mature. Vprašalnika sta zajela tri sklope: splošni del, diferenciacija pouka in mature iz slovenščine ter jezik in književnost na maturi. Analiza odgovorov dopušča naslednje sklepe: Nujna in smiselna je posodobitev splošne mature iz slovenščine, ki ni prezahtevna, zato bi raven pričakovanega znanja lahko dvignili. Smiselno je uvesti maturo na dveh ravneh: temeljna raven bi bila na sedanji ravni zahtevnosti, višja zahtevnejša. Ukiniti je treba tematski sklop in namesto njega poseči po drugačnem, stabilnejšem naboru besedil za maturitetni esej, književno znanje pa naj postane del esejskih navodil, predvsem pa kriterij za ocenjevanje maturitetnih šolskih esejev.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

15.03.2019

Številka

Rubrika

Članki

Kako citirati

Saksida, I. (2019). Mnenja študentov in učiteljev o splošni maturi iz slovenščine – od stališč do ukrepov za dvig njene kakovosti. Jezik in Slovstvo, 64(3-4), 69-82. https://doi.org/10.4312/jis.64.3-4.69-82