Kritična sporazumevalna zmožnost – osrednji koncept sodobnega pouka prvega jezika

Avtorji

  • Jerca Vogel

DOI:

https://doi.org/10.4312/jis.66.1.3-16

Ključne besede:

kritična sporazumevalna zmožnost, pouk prvega jezika, ključne zmožnosti, kognitivna, jezikovna in kontekstualna zmožnost

Povzetek

Kritična sporazumevalna zmožnost je že od 2008 opredeljena kot eden osrednjih ciljev pouka slovenščine kot prvega jezika, a se v šolski praksi še ne uresničuje dovolj. Ker se zdi, da je eden od razlogov tudi nejasna definiranost tega pojma v slovenski jezikovni didaktiki, skuša prispevek opredeliti kritično sporazumevalno zmožnost. Pri tem izhaja iz pojma ključne zmožnosti in značilnosti kritičnega mišljenja ter kritično sporazumevalno zmožnost predstavi kot kompleksno zmožnost, ki se uresničuje kot preplet kognitivne, jezikovne in kontekstualne zmožnosti ter od govorca zahteva zavest o razmerju med jezikom in kulturo, metakognicijo in sprejemanjem etične oz. družbene odgovornosti.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

15.01.2021

Številka

Rubrika

Članki

Kako citirati

Vogel, J. (2021). Kritična sporazumevalna zmožnost – osrednji koncept sodobnega pouka prvega jezika. Jezik in Slovstvo, 66(1), 3-16. https://doi.org/10.4312/jis.66.1.3-16