Literarno-likovna medmedialnost v Cankarjevi zgodnji kratki prozi
DOI:
https://doi.org/10.4312/jis.66.4.27-37Ključne besede:
Ivan Cankar, pripovedništvo, medmedialnost, literarno-likovne kombinacije in relacije, slikovna metaforaPovzetek
Pričujoči prispevek se osredinja na Cankarjevo zanimanje za likovno umetnost in prvine literarno-likovne medmedialnosti v njegovi zgodnji kratki prozi. Na prelomu stoletja se je pisatelj na Dunaju intenzivno seznanjal s slikarskimi umetninami, sodeloval s slovenskimi slikarji pri opremi knjig in nekatere uporabil tudi kot predlogo za literarna dela. Na primeru Jagrove secesionistične opreme Cankarjevih Vinjet (1899), ornamentalne naslovnice in vinjete kranjskega kritikastrskega favna, je predstavljena oblika medmedialne literarno-likovne kombinacije, v kateri se literarna in likovna govorica vsebinsko in slogovno dopolnjujeta. V vinjeti kranjskega kritikastrskega favna sta prepoznavni hibridna slikovna metafora in jezikovo-slikovna metafora. Literarno-likovne relacije so opazovane v posameznih referencah na slikarstvo, v literarnih opisih slik, ob literarnih osebah in na ravni metaforičnega prenašanja prvin likovnega stila (kontrasta, ornamenta, kontur, linije idr.) v literarno besedilo.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
15.04.2021
Številka
Rubrika
Članki
Licenca
Avtorske pravice (c) 2021 Jožica Čeh Steger

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.
Kako citirati
Čeh Steger, J. (2021). Literarno-likovna medmedialnost v Cankarjevi zgodnji kratki prozi. Jezik in Slovstvo, 66(4), 27-37. https://doi.org/10.4312/jis.66.4.27-37