Problemsko-ustvarjalni pouk v drugem triletju osnovne šole

Avtorji

  • Milena Mileva Blažić Faculty of Education, University of Ljubljana

DOI:

https://doi.org/10.4312/jis.69.3.141-150

Ključne besede:

problemsko-ustvarjalni pouk (otroške in mladinske) književnosti, metoda reševanja književnih problemov, metoda obrnjenega učenja, etična literarna veda, šolski literarni kanon

Povzetek

V prispevku prikažemo, kako lahko že v drugem triletju v pouk književnosti, upoštevajoč etično literarno vedo (Virk 2017), uvajamo sodobne metode poučevanja književnosti, kot so problemsko-ustvarjalni pouk (Žbogar 2007, 2013), metoda obrnjenega učenja (Žbogar 2023a, 2023b) in metoda reševanja književnih problemov (Žbogar 2023c), pa tudi spoznanja o nevrologiji branja (Pirtošek 2016). Dokazujemo, da lahko učence preko sodobnih metod pouka književnosti ob obravnavi Andersenove pravljice Deklica z vžigalicami spodbudimo k globljemu razumevanju pravljice, etičnemu opredeljevanju ter zmožnosti primerjanja (s pravljico Deček pri Kristusovem božičnem drevescu Dostojevskega).

 

 

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Viri

Andersen, Hans Christian, 1998: Deklica z vžigalicami. Pravljice. Ljubljana: Mladinska knjiga.

Dostojevski, Fjodor Mihajlovič, 1970: Deček pri Kristusovem božičnem drevescu. Mali junak: izbor kratke proze. Ljubljana: Mladinska knjiga.

Literatura

Armstrong, Paul B., 2015: Kako se literatura igra z možgani? Nevroznanost umetnosti in branja. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. Prev. Igor Žunkovič.

Kidd, David Comer in Castano, Emanuele, 2013: Reading literary fiction improves theory of mind. Science 342/6156. 377–380. DOI: https://doi.org/10.1126/science.1239918.

Košuta Skok, Ana, 2010: Podobe drugačnosti v sodobni slovenski mladinski književnosti in osnovnošolski pouk književnosti. Magistrsko delo. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani.

Krakar Vogel, Boža: 2004: Poglavja iz didaktike književnosti. Ljubljana: DZS.

Krakar Vogel, Boža: 2020: Didaktika književnosti pri pouku slovenščine. Ljubljana: Rokus Klett.

Nikolajeva, Maria, 2013: Picturebooks and Emotional Literacy. The Reading Teacher 67/4. 249–254. DOI: https://doi.org/10.1002/trtr.1229.

Pirtošek, Zvezdan, 2016. Umetnost in možgani. Časopis za kritiko znanosti 44/265. 23–38. https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-FOJJ2AX2. (Dostop 15. 5. 2024.)

Uther, Hans-Jörg, 2004: The Types of International Folktales: A Classification and Bibliophy. Parts I–III. Helsinki: Suomalainen Tiedeakatemia (Academia Scientiarum Fennica).

Virk, Tomo, 2017: Etična literarna veda med kakofonijo in pluralnostjo. Primerjalna književnost 40/2. 13–31. https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-WY9ZMS30. (Dostop 15. 5. 2024.)

Zajc, Ivana, 2019: Miselni procesi višjih taksonomskih ravni v esejskem delu splošne mature iz slovenščine. Slovenščina v šoli 22/2. 4–13. https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-SOQ55CLC. (Dostop 15. 5. 2024.)

Žbogar, Alenka, 2007: Za dejaven pouk književnosti. Jezik in slovstvo 52/1. 55–66. https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-IJXQ2ZB0. (Dostop 15. 5. 2024.)

Žbogar, Alenka, 2013: Iz didaktike slovenščine. Ljubljana: Slavistično društvo Slovenije.

Žbogar, Alenka, 2014: Literarno branje in mladostniki. Žbogar, Alenka (ur.): Recepcija slovenske književnosti. Obdobja 33. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko. 551–557. https://repozitorij.uni-lj.si/Dokument.php?id=171211&lang=eng. (Dostop 15. 5. 2024.)

Žbogar, Alenka, 2015: Reading ability and literary competence in language arts classes in Slovenia. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje 17/4. 1219–1247. DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271.

Žbogar, Alenka, 2022: How to grade literary competence in gymnasium literature classes. Slovene Studies 44/1. 43–58.

Žbogar, Alenka, 2023a: Metoda obrnjenega učenja pri pouku slovenščine (književnosti). Jezik in slovstvo 68/2. 19–30. DOI: https://doi.org/10.4312/jis.68.2.19-30.

Žbogar, Alenka, 2023b: Strniševa Večerna pravljica po metodi obrnjenega učenja. Pedagoška obzorja: časopis za didaktiko in metodiko 38/3–4. 67–83. https://www.dspo.si/index.php/dspo/article/view/111. (Dostop 15. 5. 2024.)

Žbogar, Alenka, 2023c: Metoda reševanja književnih problemov in problemski šolski esej v gimnaziji. Slavia Centralis 16/2. 308–325. DOI: https://doi.org/10.18690/scn.16.2.308-325.2023.

Prenosi

Objavljeno

26.09.2024

Številka

Rubrika

Književnost pri pouku slovenščine kot maternega/prvega jezika

Kako citirati

Blažić, M. M. (2024). Problemsko-ustvarjalni pouk v drugem triletju osnovne šole. Jezik in Slovstvo, 69(3), 141-150. https://doi.org/10.4312/jis.69.3.141-150