Družbeno omrežje TikTok v splošni knjižnici
Primer Mestne knjižnice Ljubljana
DOI:
https://doi.org/10.55741/knj.67.3-4.5Ključne besede:
splošne knjižnice, socialna omrežja, TikTok, mladi odrasliPovzetek
Metodologija/pristop: Prispevek je razdeljen na dva dela. V prvem delu so predstavljene osnovne značilnosti družbenega omrežja in njegov razvoj. Sledi pregled aktualne literature, na temelju katere so izpostavljeni trendi, smernice, splošne ugotovitve in ugotovitve s poudarkom na relevantnosti za (splošne) knjižnice. Predstavljeni so tudi primeri profilov knjižnic iz tujine na družbenem omrežju TikTok. Sledi pregled prisotnosti splošnih knjižnic v Sloveniji na družbenem omrežju TikTok. Za pridobitev podatkov o splošnih knjižnicah s profilom na družbenem omrežju TikTok smo pregledali spletne strani več kot 150 evropskih knjižnic. V drugem delu je predstavljen primer Mestne knjižnice Ljubljana.
Rezultati: Na primeru Mestne knjižnice Ljubljana so prikazani začetki delovanja, organizacija dela in objavljanja, način objavljanja, statistični podatki o uporabnikih in sledilcih, povratne informacije uporabnikov, namen in cilji objavljanja na družbenem omrežju. Po skoraj dveh letih delovanja ugotavljamo, da se je odprtje profila obrestovalo. Največ sledilcev, skoraj 40 %, je starih do 24 let.
Izvirnost/uporabnost raziskave: Za Mestno knjižnico Ljubljana je prispevek relevanten, ker analizira in evalvira dosedanje delo, za druge knjižnice lahko predstavitev služi kot primer dobre prakse uporabe družbenega omrežja TikTok in kot spodbuda za razvoj podobne dejavnosti.
Prenosi
Literatura
Aslam, S. (2023). TikTok by the Numbers: Stats, Demographics & Fun Facts. Pridobljeno 7. 2. 2023, https://www.omnicoreagency.com/tiktok-statistics/
Biljak Gerjevič, R. (2018). Po čem se razlikujejo slovenske generacije in kako velike so. Dnevnik, 5. 11. 2018. Pridobljeno 8. 3. 2023, https://www.dnevnik.si/1042845608
Bogan, K. (2021). TikTok: 8 ways libraries are using it. Pridobljeno 6. 2. 2023, https://dontyoushushme.com/2021/10/25/tiktok-8-ways-libraries-are-using-it/
Bogan, K. (2020). TikTok and libraries: a powerful partnership. Connections, 115, letnik 4, str. 8–9. Pridobljeno 10. 2. 2023, https://www.scisdata.com/media/2175/scis_connections_115_web.pdf
Delfino, D. in Antonelli, W. (2022). A beginner's guide to Instagram, the wildly popular photo-sharing app with over o billion users. Pridobljeno 20. 3. 2023, https://www.businessinsider.com/guides/tech/what-is-instagram-how-to-use-guide
Doyle, B. (2023). TikTok Statistics – Everything You Need to Know. Pridobljeno 6. 3. 2023, https://wallaroomedia.com/blog/social-media/tiktok-statistics/
Dragojlović, J. (2021). Mladina in družbena omrežja: študija primerov YouTuba in TikToka [Magistrsko delo]. Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta.
Eldridge, A. (2023). Generation Z: demographic group. Enciklopedija Britannica. Pridobljeno 8. 3. 2023, https://www.britannica.com/topic/Generation-Z
Flood, A. (2021). The rise of BookTok: meet the teen influencers pushing books up the charts. The Guardian, 25. 6. 2021. Pridobljeno 8. 3. 2023, https://www.theguardian.com/books/2021/jun/25/the-rise-of-booktok-meet-the-teen-influencers-pushing-books-up-the-charts
Geyser, W. (2023). Top 64 TikTokStats You Need to Know in 2023. Pridobljeno 7. 2. 2023, https://influencermarketinghub.com/tiktok-stats/
Giantomasi, J. (2022). How to use TikTok for your library. Pridobljeno 15. 3. 2023, https://www.njstatelib.org/how-to-use-tiktok-for-your-library/
Herrmann, J. (2019). How TikTok is rewriting the world: TikTok will change the way your social media works – even if you're avoiding it. The New York Times. Pridobljeno 7. 2. 2023, https://www.nytimes.com/2019/03/10/style/what-is-tik-tok.html
Holmes, S. (2022). TikTok and libraries: A Powerful partnership … was a powerful presentation!. (ALA Annual Conference 2022). Pridobljeno 6. 2. 2023, https://www.alsc.ala.org/blog/2022/06/tiktok-and-libraries-a-powerful-partnership-was-a-powerful-presentation/
Hursh, A. (2021). The Library's guide to TikTok: the pros and cons of joining one of the hottest social media platforms. Pridobljeno 10. 2. 2023, https://superlibrarymarketing.com/2021/04/26/librarytiktok/
Iqbal, M. (2023). TikTokRevenue and Usage Statistics. Pridobljeno 7. 2. 2023, https://www.businessofapps.com/data/tik-tok-statistics/
Kerner, S. M. (2021). Facebook. Pridobljeno 20. 3. 2023, https://www.techtarget.com/whatis/definition/Facebook
Kirchhoff, D. (2021). More Tok on the Clock: Introducing longer videos on TikTok. Newsroom. Pridobljeno 1. 3. 2023, https://newsroom.tiktok.com/en-us/longer-videos
Lincoln, J. E. (2022). YouTube specs: All you need to know about youtube video specs. Pridobljeno 20. 3. 2023, https://ignitevisibility.com/youtube-ad-specs/
Montag, C., Yang, H. in Elhai, J. D. (2021). On the Psychology of TikTok Use: A First Glimpse From Empirical Findings. Frontiers in Public Health, 9. Pridobljeno 1. 3. 2023, https://doi.org/10.3389/fpubh.2021.641673 DOI: https://doi.org/10.3389/fpubh.2021.641673
Roškar, S. (2022). Oglaševanje za generacijo Z na družbenem omrežju TikTok [Magistrsko delo]. Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko. Pridobljeno 7. 2. 2023, https://dk.um.si/Dokument.php?id=158959&lang=slv
Tabassum, S. (2022). What is considered viral on TikTok? (Explained). Pridobljeno 8. 3. 2023, https://www.thetechwire.com/what-is-considered-viral-on-tiktok/
Troha, N. (2022). TikTok marketing [Zaključna projektna naloga]. Univerza na Primorskem, Fakulteta za management.
Wong, L. (2023). How to go viral on TikTok: 11 Top Tips (and why they work). Pridobljeno 7. 2. 2023, https://blog.hootsuite.com/how-to-go-viral-on-tiktok/
Wright, W. T. (2021). Reality check: How adolescents use TikTok as a digital backchanneling medium to speak back against institutional discourses of school(ing). Radical Teacher, 119, 61–67. Pridobljeno 1. 3. 2023, https://doi.org/10.5195/rt.2021.777 DOI: https://doi.org/10.5195/rt.2021.777
Zelazko, A. (2023). Millennial: demograpfic group. Enciklopedija Britannica. Pridobljeno 8. 3. 2023, https://www.britannica.com/topic/millennial
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Maja Šefman
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.