Spodbujanje bralne pismenosti s pomočjo stripoteke v Osrednji knjižnici Mozirje
DOI:
https://doi.org/10.55741/knj.66.3-4.2Ključne besede:
splošne knjižnice, branje, bralna pismenost, bralna kultura, stripiPovzetek
Namen: V članku želimo ugotoviti vpliv postavitve stripoteke v Osrednji knjižnici Mozirje na bralno pismenost uporabnikov. Namen raziskave je ugotoviti, ali bi sistematična nabava stripov in bolj poudarjena umestitev tovrstne literature v knjižnični zbirki vplivala na bralne navade uporabnikov in posledično pri njih spodbudila branje leposlovja. Raziskali smo seznanjenost uporabnikov s tovrstno literaturo v knjižnici in pridobili mnenje strokovnih delavcev knjižnice o vplivu stripa na bralno pismenost ter smiselnosti postavitve stripoteke.
Metodologija/pristop: Za potrebe raziskave smo uporabili kvalitativno in kvantitativno obliko zbiranja podatkov. S petimi strokovnimi delavci knjižnice smo opravili strukturirane intervjuje, uporabnike pa smo anketirali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Uporabili smo tudi sekundarne podatke, pridobljene iz statističnih izpisov v sistemu COBISS3 in na portalu Biblos. Na osnovi opravljene raziskave smo rezultate raziskave predstavili v razpredelnicah in grafično. Podatke, zbrane z intervjuji, smo z metodo sinteze povzeli v nova spoznanja.
Rezultati: Ugotovili smo, da bi postavitev stripoteke v Osrednji knjižnici Mozirje imela pozitiven učinek na izposojo in branje stripov.
Omejitve raziskave: Neustrezno vzorčenje anketirancev in neiskreni odgovori respondentov. Uporabili smo spletno anketiranje, ki pa ne zagotavlja ustreznega odziva anketirancev, zato je vsa sklepanja in projekcije na celotno populacijo uporabnikov potrebno interpretirati z zadržkom.
Izvirnost/uporabnost raziskave: Raziskava pomaga ugotoviti, ali bi sistematična nabava bstripov in izpostavljena dejavnost stripoteke v Osrednji knjižnici Mozirje vplivala na navade bralcev oz. večjo izposojo. Za potrditev rezultatov raziskave je nujna širša raziskava, zato je pričujočo mogoče razumeti kot motivacijo in spodbudo za nadaljnje raziskovanje.
Podatkovni set: Metapodatki: Vsi raziskovalni podatki, na katerih temeljijo rezultati, so na voljo kot del članka in niso arhivirani v nobenem drugem viru.
Prenosi
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Roman Mežnar
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.