RAZVOJ SAMOPOSTREŽNE KNJIŽNICE : PRIMER CENTRALNE TEHNIŠKE KNJIŽNICE UNIVERZE V LJUBLJANI
DOI:
https://doi.org/10.55741/knj.44.1-2.13734Ključne besede:
knjižnice, knjižnično poslovanje, splošna dostopnost publikacij, izposoja, avtomatizacija, samopostrežne storitve, odzivnik,Povzetek
IzvlečekV članku je prikazan pomen samopostrežnih knjižničnih storitev. Analizirane so posamezne faze knjižničnih storitev z verjetnostjo samopostrežnega izvajanja. Na primeru Centralne tehniške knjižnice Univerze v Ljubljani je opisano, kako je knjižnica z diagnostičnim vrednotenjem svojih storitev iskala ozka grla v svoji ponudbi in rešitve v obliki raznih izboljšav. Navedene so prednosti, slabosti in ekonomičnost knjigomata za samopostrežno izposojo. Opisana je uvedba telefonskega odzivnika za neposredno podaljševanje roka izposoje gradiva in informiranje o transakcijah ter načrtovano samopostrežno pobiranje vnaprej pripravljenega gradiva. Naštete so nekatere ideje za nadaljnji razvoj samopostrežnih storitev v knjižnici in posledice za načrtovanje nove knjižnične zgradbe.
Metrike
Prenosi
Literatura
Becker, U. (1997). Self-service in Cologne Public Library. Vine, 105(2), 24-29. DOI: https://doi.org/10.1108/eb040621
Brophy, P. (1997). The SELF project: an investigation into the provision of self-service facilities for library users. Vine, 105(2), 8-13. DOI: https://doi.org/10.1108/eb040618
Cookman, N. (1997). 3M Self Issue terminal at Maidenhead Library. Vine, 105(2), 20-23. DOI: https://doi.org/10.1108/eb040620
Edwards, V. (1998). Self-services: Transforming the Role of Library Staff. SCONUL newsletter, Autumn. Pridobljeno 11.5.1999 s spletne strani: http:// www.3m.com/market/security/library/new_nfll_9812.html
Gjelstad Jakobsen, V. (1997). The self-service system in Toensberg Public Library, Norway. Vine, 105(2), 33-35. DOI: https://doi.org/10.1108/eb040623
Hurst, C. (1995). The self-service library. Library Technology News, 20 November/December, 4-8.
Improving Patron Service through 3M Materials Flow Management (1999). IFLA Journal, 25(4), 252-254.
Ketley,P. (1997). Good value for money or "caveat emptor!": self-issue revisited. Vine, 105(2), 36-40. DOI: https://doi.org/10.1108/eb040624
Lagerborg, K. (1997). Self-service in libraries: an overview. Vine, 105(2), 3-7. DOI: https://doi.org/10.1108/eb040617
Lancaster, F.W. (1993). If you want to evaluate your library.... London: Library Association Publishing.
Line, M. & Vickers, S. (1983). Universal Availability of Publications (UAP). Miinchen: Saur. DOI: https://doi.org/10.1515/9783111635309
McDonald, A. & Stafford, J. (1997), Self-Service in Academic Libraries: Future or Fallacy? Proceedings of a Conference organised by Information Services, University of Sunderland, in conjunction with SCONUL, held at St. Perer's Campus, University of Sunderland, 24/26 June 1996. Sunderland: University of Sunderland Press.
Nemec-Pečjak, M. (1996). Inventura knjižnicnega gradiva. 2. Racunalnisko zasnovan popis. Knjiznica, 40(2), 97-105.
Pejanovič, S. (1999). Avtomatski telefonski odzivnik kakovostna dopolnitev izposoje v Centralni tehniški knjižnici. COBISS Obvestila, 4(3), 33-37.
Petersson, M. (1997). TOR-IN and TOR-OUT - a Swedish automated system for issuing and returning library books. Vine, 105(2), 30-32. DOI: https://doi.org/10.1108/eb040622
Seljak, M., Tursek, T., Bresar, T. & Cigrovski, M. (1999). Nove aplikacije v sistemu COBISS. V Konferenca uporabnikov COBISS 1999. Nove aplikacije v sistemu COBISS. 1.12.1999. Maribor: IZUM. DOI: https://doi.org/10.3359/oz0704218
Stafford, J. (1996). Self issue: the management issues. Dynix Users' Group Conference, Glasgow, 1996. Pridobljeno 12.3.1999 s svetovnega spleta: http:// 146.176.15.249/ISC167
Stafford, J. (1997). Self-issue and self-return - system selection and performance at the University of Sunderland. Vine, 105(2), 14-19. DOI: https://doi.org/10.1108/eb040619
Urquhart, D. (1986). Nacela bibliotekarstva. Rijeka: Izdavacki centar Rijeka.
Žaucer, M. (1996). Inventura knjižnicnega gradiva. 1. Razlogi za inventuro v Centralni tehniški knjižnici Univerze v Ljubljani. Knjiznica, 40(2), 89-95 .
Žaucer, M. (1998). Ocenjevanje relevantnosti periodike. Raziskovalec, 28(2), 64-66.
Žaucer, M. & Fabjan, U. (1998). Meritve uspešnosti knjižnic in študij bibliotekarstva. Knjižnica, 42(4), 105-125.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2020 Matjaž Žaucer

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.