INFORMACIJSKO VEDENJE Z ISKALNO STRATEGIJO
DOI:
https://doi.org/10.55741/knj.44.4.13955Ključne besede:
uporabniki, iskanje informacij, šolske knjižnice, osnovne šolePovzetek
IzvlečekV prispevku so podana teoretična izhodišča za študij vedenja uporabnikov pri iskanju informacij. Opisan je proces pridobivanja informacij. Posebna pozornost je posvečena strategijam in taktikam oz. veščinam iskanja informacij. Navedeni so modeli in strategije iskanja glede na organizacijo informacij. Na koncu prispevka je poudarjena nujnost integracije sodobne šolske knjižnice v izobraževalni proces ob upoštevanju potreb njenih uporabnikov.
Metrike
Prenosi
Literatura
Bates, M. J. (1979). Information Search Tactics. Journal of the American Society for Information Science, 30, 205-214. DOI: https://doi.org/10.1002/asi.4630300406
Benedik, I. (1994). Izobraževanje »a la carte«. Sodobna pedagogika, 7-8, 430-437.
Bon, M. (1999). Vloga bibliotekarja pri raziskovalnem delu v šoli. Knjižnica, 43(2-3), 213-223.
Bon, M. (2000). Programi informacijskega opismenjevanja v drugih državah. Knjižnica, 44(1-2), 139-159.
Dalrymple, P. W. (1995). Bibliographic Control, Organization of Information, and Search Strategies. V R. E Bopp in L. C. Smith (Ur.), Reference and Information Services: An Introduction. 2nd ed (str. 55-83). EngleWood: Libraries Unlimited.
Fairhall, P. (1985). In search of searching skills. Journal of Information Science, 10,111-123. DOI: https://doi.org/10.1177/016555158501000303
Filo, B. (1991). Knjižnice in pedagoški sistemi. Knjižnica, 35(2-3), 17-30.
Hannesdottir, S. K. (1995). School librarians: guidelines for competency requirements. The Hague: IFLA Headquarters.
Hanuš, B. (1994, 24. nov.). Šolske knjižnice postajajo učno in informacijsko središče šole : knjižnice v času sprememb. Delo, 7.
Herring, J. E. (1988). School librarianship. London: Clive Bingley.
Kuhlthau, C. C. (1993). Seeking Meaning: a Process Approach to Library and Information Services. Norwood: Ablex.
Musek, J. (1988). Teorije osebnosti. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za psihologijo.
Novljan, S. (1996). Sodobne dejavnosti šolske knjižnice s posebnim ozirom na njene bibliopedagoške naloge pri izvajanju izobraževalnega programa učenja branja v osnovni šoli. Doktorska disertacija. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
Novljan, S. (1997). Šolska knjižnica osnovne šole in prenova kurikuluma. V Pouk branja z vidika prenove: Strokovno posvetovanje Bralnega društva Slovenije (str. 75-83). Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Osnove knjižničarstva (1987). Ljubljana: Posebna izobraževalna skupnost za kulturo.
Piciga, D. (1998). Nekateri prispevki kognitivne psihologije k iskanju in uporabi informacij. V J Urbanija (Ur.), Zbornik razprav: 10 let Oddelka za bibliotekarstvo: 1987-1997 (str. 151-167). Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za bibliotekarstvo.
Repinc, U., & Verlič, Z. (2000). Vedenje učencev pri iskanju informacij v osnovnošolski knjižnici. Šolska knjižnica, 10(1), 7-18.
Steinbuch, M. (1997). Informacijska pismenost - prispevek k prenovi slovenskega šolstva in s tem tudi slovenskih šolskih knjižnic. Šolska knjižnica, 7(4), 6-15.
Stružnik, E. (1996). Idejni načrt razvoja slovenskih šolskih knjižnic dobiva svojo podobo v naših šolah. Šolska knjižnica, 6(4), 27-28.
Zupanič, S. (1996). Referenčni pogovor kot nujni del referenčnega procesa. Knjižnica, 40(3-4), 79-103.
Zupanič, S. (1997). Poučevanje uporabe informacijskih sistemov, temelječe na poznavanju mentalnih modelov uporabnikov. Knjižnica, 42(2-3), 315-333.
Žumer, F. (2000). Prenova šolskih knjižnic v devetletni osnovni šoli. Šolska knjižnica, 10(1), 4-6.