ŠTUDIJE UPORABNIKOV ŠOLSKIH KNJIŽNIC
DOI:
https://doi.org/10.55741/knj.46.4.14028Ključne besede:
uporabniki, raziskave, šolske knjižnice, osnovne šole, srednje šole, SlovenijaPovzetek
IzvlečekV članku so predstavljeni rezultati analize odgovorov šolskih knjižničarjev in knjižničark slovenskih osnovnih in srednjih šol na anketni vprašalnik. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali v naših šolskih knjižnicah poteka študij uporabnikov šolskih knjižnic. Potrdile so se domneve, da so več študij opravili zaposleni v šolskih knjižnicah z zaključeno ustrezno, tj. bibliotekarsko univerzitetno izobrazbo in tudi tisti, ki se redno dodatno izpopolnjujejo na bibliotekarskem področju. Kot pomemben dejavnik se je pokazala tudi vključenost šolskega knjižničarja v strokovno bibliotekarsko društvo.
Prenosi
Literatura
Ambrožič, M. (1999). Ugotavljanje uspešnosti delovanja visokošolskih knjižnic. V: Pomen in delo visokošolskih knjižnic, 1. strokovno posvetovanje visokošolskih knjižničark in knjižničarjev z mednarodno udeležbo: zbornik referatov (str. 9-59). Ljubljana: Centralna tehniška knjižnica.
Ambrožič, M. (2000). Ugotavljanje uspešnosti delovanja knjižnic: visokošolske knjižnice. Knjižnica, 44 (3), 101-135 (I. del) in (4), 65-98 (II. del).
Osnove knjižničarstva. (1987). Ljubljana: Posebna izobraževalna skupnost za kulturo.
Bibliotekarski terminološki slovar. Delovno gradivo III. Pripravila Bibliotekarska terminološka komisija v sestavi Berčič, B., Dimec, Z., Kanič, I., Kokole, J. Leder, Z., Ujčič, M., Veselko, M., Zore, F. (1999). Pridobljeno 1.5.2002 s spletne strani: http://www2.arnes.si/~ljnuk4/slovar-1-2.html.
Bradburn, F. B. (1999). Output measures for school library media programs. New York, London: Neal-Schuman.
Filo, B. (1976). Informacijsko delo v knjižnicah glede na analizo informacij, informacijskih virov in uporabnikov. Knjižnica, 20 (1-4), 16-35.
Filo, B., & Kert Z. (1978). Problemi informacij družbenih ved v knjižnicah in NATIS v Sloveniji : raziskovalna naloga. Maribor: Univerzitetna knjižnica.
Filo, B. (1988). Vzajemno dopolnjevanje knjižničnega gradiva. V Zapisi znanja v informacijski dobi / Zveza bibliotekarskih društev Slovenije, strokovno posvetovanje in skupščina, Novo mesto, 13. in 14. oktobra 1988 (str. 5-24). Ljubljana: Narodna in univerzitetna knjižnica ; Zveza bibliotekarskih društev Slovenije.
Griljc, M. (1999). O uporabnikih tokrat malo drugače (poskus tipologije). Šolska knjižnica, 9 (2), 58-62.
Hafner, A. W. (1998). Descriptive statistical techniques for librarians. Chicago ; London : American Library Association.
Herrera, R. C., Lotero, L. M., & Rua, I. R. (1987). User studies in university libraries. V International Reader in the Management of Library, Information and Archive Services compiled by Anthony Vaughan [for the] General Information Programme and UNISIST. Paris: Unesco.
ISO. (1998). Information and documentation – Library performance indicators. International Standard, ISO 11620. Genëve: ISO.
Lasić-Lazić, J. (1996). Znanstvena utemeljenost iztraživanja korisnika školskih knjižnica. (Znanstvena utemeljenost raziskav o uporabnikih šolskih knjižnic). Knjižnica, 40 (3-4), 153-167.
Lynch, B. P. (1998). Measurement and evaluation of public libraries. 64th IFLA General Conference, August 16 – August 21, 1998. Pridobljeno 18.4.2002 s spletnega naslova: http://ifla.inist.fr/IV/ifla64/027-137e.htm.
Mikuletič, N. (2000). Poklicna motivacija knjižničarjev. Diplomsko delo. Ljubljana: Filozofska fakulteta. Oddelek za bibliotekarstvo.
Novljan, S. (1996). Sodobne dejavnosti šolske knjižnice s posebnim ozirom na njene bibliopedagoške naloge pri izvajanju izobraževalnega programa učenja branja v osnovni šoli. Doktorsko delo. Ljubljana: Filozofska fakulteta. Oddelek za bibliotekarstvo.
Odredba o normativih in standardih v osnovnih šolah. Uradni list RS, št. 37/1997.
Odredba o normativih in standardih ter elementih za sistemizacijo delovnih mest, ki so podlaga za organizacijo in financiranje programa 9-letne osnovne šole iz sredstev državnega proračuna. Uradni list RS, št. 27/1999.
Urbanija, J. (1985). Rezultati raziskovanja o uporabnikih visokošolske biblioteke: teoretične osnove raziskovanja o uporabnikih. Knjižnica, 29 (1), 40-58.
Urbanija, J. (1995). Slovenski knjižničarji o sebi. Knjižnica, 39 (1-2), 27-48.
Weech, T. »How do we know we are good at what we do in our libraries: an introduction to the concepts behind the measurement and evaluation of library services«. Delavnica, Ljubljana, 26. marec 2002. Ljubljana: Bibliotekarski izobraževalni center NUK.
Westbrook, L. (1997). Qualitative research. V Powell, Ronald R. Basic research methods for librarians (pp.143-163). 3rd ed. Greenwich ; London: Ablex Publishing Corporation.