POMEN SAMOPODOBE BIBLIOTEKARJAV KOMUNIKACIJSKEM PROCESU
DOI:
https://doi.org/10.55741/knj.48.3.14090Ključne besede:
samopodoba, bibliotekarji, komunikacija, referenčni pogovorPovzetek
IzvlečekPrispevek obravnava pomen samopodobe bibliotekarja v komunikacijskem procesu. V komunikacijski proces je na prvem mestu zajet referenčni pogovor, kar članek tudi poudari, nato pa se poglablja tudi na druge ožje in širše vidike komuniciranja. Analiza kaže, da je samopodoba bibliotekarja hierarhično urejena, strukturirana in torej sestavljena iz večjega števila področij. Vsa področja enakovredno prispevajo k razvoju in ohranjanju ustrezne bibliotekarjeve samopodobe, čeprav nekatera na bolj neposreden način. Za razvoj visoke strokovne samopodobe je temeljnega pomena, da bibliotekar razvija vsa področja samopodobe, od individualne do socialne. Prispevek se zaključi z ugotovitvijo, da je za učinkovit referenčni pogovor in komunikacijo z ožjim in širšim okoljem temeljnega pomena prav strukturirana in pozitivna strokovna samopodoba in podaja nekatere smernica za njeno oblikovanje.
Metrike
Prenosi
Literatura
Burns, R. B. (1979). The Self-Concept in Theory, Measurement, Development and Behavior. London and New York: Longman.
Dervin, B. (1977). Useful theory for librarianship: Communication, not information. Drexel Library Quarterly, 13 (3), 16-32.
Dewdney, P. & Ross, C. S. (1994). Flying a light aircraft: Reference service evaluation from the user’s viewpoint. RQ, 34 (2), 217-230.
Diaz, F. D. (1990). L’Intelligence sociale et represetation du pere. Une etude comparee. (Lille-These).
Goethals, G. R. & Strauss, J. (1991). The study of the self: Historical perspectives and contemporary issues. V G. R. Goethals & J. Strauss (Ur.), The self: Interdisciplinary approaches. Spring-Verlag, New York DOI: https://doi.org/10.1007/978-1-4684-8264-5_1
James, W. (1890). Principles of psychology. New York: Holt. DOI: https://doi.org/10.1037/10538-000
Kobal, D. (2000). Temeljni vidiki samopodobe. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
Kobal Grum, D. (2003). (Ur.). Bivanja samopodobe. Ljubljana: i2.
Kobal, D. & Zabukovec, V. (2002). Sociocognitive profile patterns of future information specialists. V Badovinac, B. (Ur.), Hum@n beings and information specialists : future skills, qualifications, positioning : proceedings (str. 223-231). Ljubljana: Faculty of Arts, Dept. of Library and Information Science and Book Studies; Stuttgart: University of Applied Sciences.
Musek, J. (1985). Model referenčnega delovanja jaza. Ljubljana: Društvo psihologov Slovenije
Musek, J. (1992). Struktura jaza in samopodobe. Anthropos, 24 (III-IV), 59-79.
Pervin, L. A. (1996). The Science of personality. New York: John Wiley&Sons, Inc.
Shavelson, R. J. & Bolus, R. (1982). Self-Concept: The Interplay of Theory and Methods. Journal of Educational Psychology, 74 (1), 3-17. DOI: https://doi.org/10.1037/0022-0663.74.1.3
Tam, A. S. F. & Watkins, D. (1995). Towards a hierarchical model of selfconcept for Hong Kong Chinese adults with physical disabilities. International Journal of Psychology, 30 (1), 1-17. DOI: https://doi.org/10.1080/00207599508246970
Urbanija, J. (1995). Slovenski knjižničarji o sebi, Knjižnica, 39 (1-2), 27-48.
Weingand, D. E. (1997). Customer service excellence: A concise guide for librarians. Chicago: ALA.