MNENJE ŠTUDENTOV O DOSTOPNOSTI ZAKLJUČNIH DEL ŠTUDIJA NA SLOVENSKIH UNIVERZAH

Avtorji

  • Maja Železnik
  • Primož Južnič

DOI:

https://doi.org/10.55741/knj.54.3.14252

Ključne besede:

visokošolske knjižnice, digitalne knjižnice, diplomske naloge, visokošolska dela, siva literatura, ETD, študije uporabnikov

Povzetek

IZVLEČEK

Med prednosti svetovnega spleta štejemo tudi to, da je mogoče publikacije, ki so bile prej težje dosegljive, približati uporabnikom. To velja tudi za zaključna dela različnih stopenj univerzitetnega študija, ki sodijo med pomemben, a veliko premalo izkoriščen del knjižnične zbirke visokošolskih knjižnic. Publikacije, ki so rezultat raziskovalnega dela, so pomemben vir informacij za študente in raziskovalce določenega področja. Predstavljene so nekatere prednosti, slabosti in nerešena vprašanja v povezavi z omogočanjem spletnega dostopa do zaključnih del študentov. Rezultati empirične raziskave, izvedene v letu 2009 na vseh štirih slovenskih univerzah, so pokazali, kako študentje pri svojem študiju uporabljajo diplomska dela svojih predhodnikov in kako bi jih uporabljali, če bi bila ta zbrana in urejena v skupni zbirki na spletu, ter kaj menijo o tem, da bi bile tudi njihove diplomske naloge dostopne na enak način.

<

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

  • Maja Železnik
    Maja Železnik je diplomantka dodiplomskega študija na Oddelku za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo, Filozofska fakulteta, Univerzav Ljubljani.Naslov: Stantetova 30, 2000 MariborNaslov elektronske pošte: maja.zeleznik@gmail.com
  • Primož Južnič
    Dr. Primož Južnič je izredni profesor na Oddelku za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo pri Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, Aškerčeva 2, 1000 LjubljanaNaslov elektronske pošte: primoz.juznic@ff.uni-lj.si

Literatura

Ambrožič, M. in Rapuš, K. (2008). Projekt DIZZIS – Razvoj digitalne zbirke znanstveno-raziskovalnih in strokovnih publikacij: zaključno poročilo o rezultatih

opravljenega raziskovalnega dela. Ljubljana: Narodna in univerzitetna knjižnica. Pridobljeno 28. 3. 2009 s spletne strani: http://www.nuk.uni-lj.si/dokumenti/2009/pdf/DIZZIS_porocilo_koncno.pdf

Ambrožič, M. (2004). Informacijski viri pri projektnem in raziskovalnem delu. V M. Ambrožič et al., Informacijsko opismenjevanje: priročnik za delo z informacijskimi viri (str. 13–68). Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za

šolstvo.

Andrew, T. (2004). Intelectual property and electronic theses. Pridobljeno 5. 4. 2010 s spletne strani: http://www.thesesalive.ac.uk/archive/IP_etheses.pdf

Borgman, C. L. (2003). The invisible library: paradox of the global information infrastructure: challenges faced by libraries and proposed research designs. Library Trends, 51 (4), 652–674.

Edminster, J. in Moxley, J. (2002). Graduate education and the evolving genre of electronic theses and dissertations. Computers and Composition, 19 (1), 89– DOI: https://doi.org/10.1016/S8755-4615(02)00082-8

Fox, E. A. (ur.). (2004). Electronic theses and dissertations: a sourcebook for educators, students, and librarians. New York, Basel: Marcel Decker. DOI: https://doi.org/10.4324/9780203021279

Južnič, P. (2008). Grey literature in Slovenia - traditional is solved, what’s next? The Grey Journal, 4 (2), 97–104.

Južnič, P. (2009). Grey literature produced and made available by universities - helping future scholars or plagiarists? The Grey Journal, 5 (1), 23–30.

Katz, S. (2004). Inovative hypermedia ETDs and employment in the humanities. V E. A. Fox, E. A. (Ur.). Electronic theses and dissertations: a sourcebook

for educators, students, and librarians (str. 9–18). New York, Basel: Marcel Decker.

Maccoll, J. (2002). Electronic theses and dissertations: a strategy for the UK. Ariadne 32. Pridobljeno 4. 4. 2009 s spletne strani: http://www.ariadne.ac.uk/issue32/theses-dissertations/

Moxley, J. M. (2001). Universities should require electronic theses and dissertations. Educause Quarterly, 3, 61–63. Pridobljeno 4. 6. 2010 s spletne strani: http://net.educause.edu/ir/library/pdf/eqm0139.pdf

Park, E. G., Zou Q. in Mcknight, D. (2006). Electronic thesis initiative: pilot project of McGill University Montreal. Program, 41 (1), 81–91. DOI: https://doi.org/10.1108/00330330710724917

Pokorn, D., Krstulović, Z. in Štular-Sotošek, K. (2009). Dostop do elektronskih virov - delovanje digitalne knjižnice Slovenije. Organizacija znanja, 14 (4). Pridobljeno 4. 6. 2010 s spletne strani: http://splet02.izum.si/cobiss-oz/news.jsp?apl=/2009_4/ar11.jsp

Stock, C. (2008). Open access to full text and ETDs in Europe: improving accessibility through the choice of language? The Grey Journal, 4 (2), 73–82.

Wood, G. (2004). Academic original sin: plagiarism, the internet and librarians. The Journal of Academic Librarianship, 30 (3), 237–242. DOI: https://doi.org/10.1016/j.acalib.2004.02.011

Yiotis, K. (2008). Electronic theses and dissertation (ETD) repositories. What are they? Where do they come from? How do they work? OCLC Systems and Services, 24 (2), 101–115. DOI: https://doi.org/10.1108/10650750810875458

Zakon o knjižničarstvu. (2001). Uradni list RS, št. 87.

Zakon o obveznem izvodu publikacij. (2006). Uradni list RS, št. 69.

Žumer, V. (2007). Roki hranjenja dokumentarnega gradiva Univerze in njenih članic. V J. Ciperle (Ur.), Varstvo arhivske in muzejske kulturne dediščine Univerze v Ljubljani (str. 31–51). Ljubljana: Univerza v Ljubljani.

Prenosi

Objavljeno

10.09.2013

Številka

Rubrika

ČLANKI

Kako citirati

Železnik, M., & Južnič, P. (2013). MNENJE ŠTUDENTOV O DOSTOPNOSTI ZAKLJUČNIH DEL ŠTUDIJA NA SLOVENSKIH UNIVERZAH. Knjižnica: Revija Za področje Bibliotekarstva in Informacijske Znanosti, 54(3). https://doi.org/10.55741/knj.54.3.14252

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)

1 2 3 > >>