Tipologija izvedbe ure pravljic v splošni knjižnici

Primer Mestne knjižnice Ljubljana

Avtorji

  • Maja Šefman Mestna knjižnica Ljubljana

DOI:

https://doi.org/10.55741/knj.68.4.3

Ključne besede:

bibliopedagoška dejavnost, pravljice, pripovedovanje, ure pravljic, mladinsko knjižničarstvo, lutke, kamišibaj, glasba, gibanje, animacija

Povzetek

Splošne knjižnice imajo bogat program bibliopedagoških dejavnosti, kot so ure pravljic za otroke, gibalne pravljice, glasbene pravljice, pripovedovanja za odrasle, lutkovne in gledališke predstave ter druge oblike umetnosti pripovedovanja. S tem tako otroke kot odrasle vpeljujejo v svet branja in knjig, kar prispeva k razvoju bralne pismenosti. Namen tega prispevka je predstaviti različne načine uprizoritve pravljičnih ur v splošni knjižnici. Prispevek je razdeljen na dva dela. V prvem delu so predstavljene aktualna literatura in teoretične osnove različnih ur pravljic. V drugem delu so analizirane dejanske izvedbe ur pravljic v Mestni knjižnici Ljubljana med letoma 2017 in 2024, podprte s slikovnim gradivom ter natančnim opisom pripomočkov in njihove uporabe. Za Mestno knjižnico Ljubljana je prispevek relevanten, ker analizira in evalvira dosedanje delo na področju izvajanja različnih ur pravljic za različne starostne skupine. Za druge knjižnice pa lahko predstavitev služi kot primer dobre prakse ter spodbuda za razvoj podobnih dejavnosti.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Amaka, O. (2017). How Music Enhances Storytelling; Benefits and Uses. https://www.linkedin.com/pulse/how-music-enhances-storytelling-benefits-uses-uzochukwuamaka-olukoya

American Library Association (2014). History of Preschool Storytimes. https://www.ala.org/tools/history-preschool-storytimes

Bettelheim, B. (1999). Rabe čudežnega: o pomenu pravljic. Studia humanitatis.

Bitenc, J. (2015). Metuljček cekinček. Mladinska knjiga.

Djakovič, N. (2021). Lutka pri pripovedovanju pravljic. https://dk.um.si/Dokument.php?id=154613&lang=slv

Grah, M. (2019). Moč pripovedovanja zgodb. https://assets-global.website-files.com/5bd6cecc10ba2a724f7b2f22/63860fefeae1820e146a1f92_DMS-Moc-pripovedovanja-zgodb-e-prirocnik.pdf

Hicks, Jack Alan (1996). The Power to enchant: Puppets in the Public Library. https://www.lib.niu.edu/1996/il960130.html

Kaiser, A. (2024). The Importance of Music and Movement. https://www.chhs.niu.edu/child-center/resources/articles/music-and-movement.shtml

Korošec, H. in Majaron, E. (2002). Lutka iz vrtca v šolo. Pedagoška fakulteta.

Krabbenhoft, L. (2019). New to storytime: Usig Puppets. https://jbrary.com/new-to-storytime-using-puppets/

Lekše, M. (2015). Gibanje skozi pravljico z glasbo. https://repozitorij.upr.si/Dokument.php?id=19107&lang=slv

Lisec, M. (1995). Pesem, igra, ples … : zbirka bansov. Animator, 2. Salve.

Maček, J. (2011). Pripovedovanje in pravljične ure v splošnih knjižnicah. http://pefprints.pef.uni-lj.si/239/1/Jasna_Ma%C4%8Dek_-_pripovedovanje_in_pravlji%C4%8Dne_ure_v_splo%C5%A1nih_knji%C5%BEnjicah.pdf

Mestna knjižnica Ljubljana. (2021). Povsod v mestu. Strateški načrt Mestne knjižnice Ljubljana za obdobje 2022–2026. https://www.ljubljana.si/assets/Uploads/7.-tocka-Predlog-Sklepa-o-pozitivnem-predhodnem-mnenju-k-Strateskemu-nacrtu-Mestne-knjiznice-Ljubljana-za-obdobje-2022-2026.pdf

Mestna knjižnica Ljubljana. (2015). Pravljičarska dejavnost v Mestni knjižnici Ljubljana. https://www.mklj.si/wp-content/uploads/2021/04/Pravljicarska_dejavnost_MKL-1.pdf

Mestna knjižnica Ljubljana. (2024). Zgodovina Pionirske. https://www.mklj.si/pionirska/zgodovina-pionirske/

Nagode, S. in Rupnik Hladnik, T. (2018). Kamišibaj v šoli in doma: s papirnim gledališčem do ustvarjalnega izražanja in sproščenega pripovedovanja. Osnovna šola 8 talcev Logatec in Osnovna šola Poljane Ljubljana.

Pečnik, E. (2015). Ure pravljic v Mestni knjižnici Ljubljana [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=TXkb315Cuu8

Peštaj, M. (2012). Pogovarjajmo se o animiranih filmih. Animirani film v izobraževanju, 8–11. Društvo za razvoj filmske kulture in Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta.

Repše, H. (2012). Kaj je animacija. Animirani film v izobraževanju, 15–16. Društvo za razvoj filmske kulture in Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta.

Repše, H. (2012). Tehnike animacije. Animirani film v izobraževanju, 24–29. Društvo za razvoj filmske kulture in Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta.

Schmidt, G. idr. (2009). Gibalne zgodbe – zgodbe za plesno in gibno izražanje: priročnik za Metodiko plesne vzgoje. Pedagoška fakulteta : Oddelek za predšolsko vzgojo. http://www2.arnes.si/~gschmi/studenti/gibalne%20zgodbe.pdf

Sitar, J. (2018). Umetnost kamišibaja: priročnik za ustvarjanje. Založba Aristej.

Sitar, J. (2001). Zgodbe za lutke in prste. DZS.

Sitar, J. (2003). Od branja do igranja. Beremo skupaj: priročnik za spodbujanje branja, 140. Mladinska knjiga.

Sitar, J. in Cvetko, I. (1996). Primeri detektiva Karla Loota: skrivnost v galeriji ali zgodba o senčnih lutkah. DZS.

Šircelj, M., Kobe, M. in Gerlovič, A. (1972). Ura pravljic. Mladinska knjiga.

Tivadar, L. (2014). S pravljico v svet lutk. https://repozitorij.upr.si/Dokument.php?id=13367&lang=slv

Učenci 2.a in 2.b. (2022). Obisk knjižnice. Mostiščar, 28(5), 17. https://www.obcina-ig.si/wp-content/uploads/2022/06/Mostiscar-JUNIJ-2022.pdf

Varl, B. (1997). Mimične lutke. Moje lutke, 5. Aristej.

Vogelnik, E. (2020). Od lutke do lutke: priročnik o izvoru, pedagoški rabi in ustvarjanju lutk. Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti.

Voglar, M. (2005). Krampata, campata. Mladinska knjiga.

Zalokar Divjak, Z. (2002). Brez pravljice ni otroštva. Gora.

Zorec, D. (2014). Igre mojega otroštva. Knjigca.

Prenosi

Objavljeno

10.12.2024

Številka

Rubrika

ČLANKI

Kako citirati

Šefman, M. (2024). Tipologija izvedbe ure pravljic v splošni knjižnici: Primer Mestne knjižnice Ljubljana. Knjižnica: Revija Za področje Bibliotekarstva in Informacijske Znanosti, 68(4), 71-112. https://doi.org/10.55741/knj.68.4.3