Tipologija izvedbe ure pravljic v splošni knjižnici
Primer Mestne knjižnice Ljubljana
DOI:
https://doi.org/10.55741/knj.68.4.3Ključne besede:
bibliopedagoška dejavnost, pravljice, pripovedovanje, ure pravljic, mladinsko knjižničarstvo, lutke, kamišibaj, glasba, gibanje, animacijaPovzetek
Splošne knjižnice imajo bogat program bibliopedagoških dejavnosti, kot so ure pravljic za otroke, gibalne pravljice, glasbene pravljice, pripovedovanja za odrasle, lutkovne in gledališke predstave ter druge oblike umetnosti pripovedovanja. S tem tako otroke kot odrasle vpeljujejo v svet branja in knjig, kar prispeva k razvoju bralne pismenosti. Namen tega prispevka je predstaviti različne načine uprizoritve pravljičnih ur v splošni knjižnici. Prispevek je razdeljen na dva dela. V prvem delu so predstavljene aktualna literatura in teoretične osnove različnih ur pravljic. V drugem delu so analizirane dejanske izvedbe ur pravljic v Mestni knjižnici Ljubljana med letoma 2017 in 2024, podprte s slikovnim gradivom ter natančnim opisom pripomočkov in njihove uporabe. Za Mestno knjižnico Ljubljana je prispevek relevanten, ker analizira in evalvira dosedanje delo na področju izvajanja različnih ur pravljic za različne starostne skupine. Za druge knjižnice pa lahko predstavitev služi kot primer dobre prakse ter spodbuda za razvoj podobnih dejavnosti.
Prenosi
Literatura
Amaka, O. (2017). How Music Enhances Storytelling; Benefits and Uses. https://www.linkedin.com/pulse/how-music-enhances-storytelling-benefits-uses-uzochukwuamaka-olukoya
American Library Association (2014). History of Preschool Storytimes. https://www.ala.org/tools/history-preschool-storytimes
Bettelheim, B. (1999). Rabe čudežnega: o pomenu pravljic. Studia humanitatis.
Bitenc, J. (2015). Metuljček cekinček. Mladinska knjiga.
Djakovič, N. (2021). Lutka pri pripovedovanju pravljic. https://dk.um.si/Dokument.php?id=154613&lang=slv
Grah, M. (2019). Moč pripovedovanja zgodb. https://assets-global.website-files.com/5bd6cecc10ba2a724f7b2f22/63860fefeae1820e146a1f92_DMS-Moc-pripovedovanja-zgodb-e-prirocnik.pdf
Hicks, Jack Alan (1996). The Power to enchant: Puppets in the Public Library. https://www.lib.niu.edu/1996/il960130.html
Kaiser, A. (2024). The Importance of Music and Movement. https://www.chhs.niu.edu/child-center/resources/articles/music-and-movement.shtml
Korošec, H. in Majaron, E. (2002). Lutka iz vrtca v šolo. Pedagoška fakulteta.
Krabbenhoft, L. (2019). New to storytime: Usig Puppets. https://jbrary.com/new-to-storytime-using-puppets/
Lekše, M. (2015). Gibanje skozi pravljico z glasbo. https://repozitorij.upr.si/Dokument.php?id=19107&lang=slv
Lisec, M. (1995). Pesem, igra, ples … : zbirka bansov. Animator, 2. Salve.
Maček, J. (2011). Pripovedovanje in pravljične ure v splošnih knjižnicah. http://pefprints.pef.uni-lj.si/239/1/Jasna_Ma%C4%8Dek_-_pripovedovanje_in_pravlji%C4%8Dne_ure_v_splo%C5%A1nih_knji%C5%BEnjicah.pdf
Mestna knjižnica Ljubljana. (2021). Povsod v mestu. Strateški načrt Mestne knjižnice Ljubljana za obdobje 2022–2026. https://www.ljubljana.si/assets/Uploads/7.-tocka-Predlog-Sklepa-o-pozitivnem-predhodnem-mnenju-k-Strateskemu-nacrtu-Mestne-knjiznice-Ljubljana-za-obdobje-2022-2026.pdf
Mestna knjižnica Ljubljana. (2015). Pravljičarska dejavnost v Mestni knjižnici Ljubljana. https://www.mklj.si/wp-content/uploads/2021/04/Pravljicarska_dejavnost_MKL-1.pdf
Mestna knjižnica Ljubljana. (2024). Zgodovina Pionirske. https://www.mklj.si/pionirska/zgodovina-pionirske/
Nagode, S. in Rupnik Hladnik, T. (2018). Kamišibaj v šoli in doma: s papirnim gledališčem do ustvarjalnega izražanja in sproščenega pripovedovanja. Osnovna šola 8 talcev Logatec in Osnovna šola Poljane Ljubljana.
Pečnik, E. (2015). Ure pravljic v Mestni knjižnici Ljubljana [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=TXkb315Cuu8
Peštaj, M. (2012). Pogovarjajmo se o animiranih filmih. Animirani film v izobraževanju, 8–11. Društvo za razvoj filmske kulture in Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta.
Repše, H. (2012). Kaj je animacija. Animirani film v izobraževanju, 15–16. Društvo za razvoj filmske kulture in Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta.
Repše, H. (2012). Tehnike animacije. Animirani film v izobraževanju, 24–29. Društvo za razvoj filmske kulture in Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta.
Schmidt, G. idr. (2009). Gibalne zgodbe – zgodbe za plesno in gibno izražanje: priročnik za Metodiko plesne vzgoje. Pedagoška fakulteta : Oddelek za predšolsko vzgojo. http://www2.arnes.si/~gschmi/studenti/gibalne%20zgodbe.pdf
Sitar, J. (2018). Umetnost kamišibaja: priročnik za ustvarjanje. Založba Aristej.
Sitar, J. (2001). Zgodbe za lutke in prste. DZS.
Sitar, J. (2003). Od branja do igranja. Beremo skupaj: priročnik za spodbujanje branja, 140. Mladinska knjiga.
Sitar, J. in Cvetko, I. (1996). Primeri detektiva Karla Loota: skrivnost v galeriji ali zgodba o senčnih lutkah. DZS.
Šircelj, M., Kobe, M. in Gerlovič, A. (1972). Ura pravljic. Mladinska knjiga.
Tivadar, L. (2014). S pravljico v svet lutk. https://repozitorij.upr.si/Dokument.php?id=13367&lang=slv
Učenci 2.a in 2.b. (2022). Obisk knjižnice. Mostiščar, 28(5), 17. https://www.obcina-ig.si/wp-content/uploads/2022/06/Mostiscar-JUNIJ-2022.pdf
Varl, B. (1997). Mimične lutke. Moje lutke, 5. Aristej.
Vogelnik, E. (2020). Od lutke do lutke: priročnik o izvoru, pedagoški rabi in ustvarjanju lutk. Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti.
Voglar, M. (2005). Krampata, campata. Mladinska knjiga.
Zalokar Divjak, Z. (2002). Brez pravljice ni otroštva. Gora.
Zorec, D. (2014). Igre mojega otroštva. Knjigca.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2024 Maja Šefman
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 mednarodno licenco.