Didaktika in Tesnièrjev opisni model pri pouku slovnice na razredni stopnji osnovne šole v Francui

Authors

  • Evelyne Bulat-Delabarre Université de Rouen

DOI:

https://doi.org/10.4312/linguistica.34.1.57-63

Keywords:

Didaktika in Tesnièrjev opisni model pri pouku slovnice na razredni stopnji osnovne šole v Francui

Abstract

Prispevek nadgrajuje razmišljanje, predstavljeno na simpoziju "Lucien Tesnière danes" v Mont Saint Aignanu, kjer je avtorica skušala razložiti uporabnost Tesnièrjevega opisnega modela pri pouku maternega jezika na razredni stopnji osnovne šole v Franciji. Tesnièrjevi Elementi strukturalne skladnje so eno redkih teoretičnih del francoskega jezikoslovja, v katerih avtor daje natančna navodila glede konkretne uporabe v razredu. Tesnièrjeva ponazoritev z drevesom (stemma) pomaga, da učenci vizualno zaznajo razmerja med posameznimi sestavinami stavka. Model jim sicer ni v veliko pomoč pri določitvi osebka in povedka oz. odnosnice v glagolski in samostalniški besedni zvezi (učinkovit postopek za to sta npr. zamenjava in izločitev drugih elementov stavka), pomaga pa razumeti nekatere slovnične zakonitosti, med drugim ujemanje osebka in povedka oz. posameznih sestavin samostalniške zveze v spolu in številu.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

01.12.1994

How to Cite

Bulat-Delabarre, E. (1994). Didaktika in Tesnièrjev opisni model pri pouku slovnice na razredni stopnji osnovne šole v Francui. Linguistica, 34(1), 57–63. https://doi.org/10.4312/linguistica.34.1.57-63

Issue

Section

Articles