Socialno vedenje in sociometrični položaj predšolskih otrok v vrtcu
DOI:
https://doi.org/10.20419/2001.10.45Ključne besede:
socialno vedenje, sociometrični položaj, predšolski otroci, časovna zanesljivost, kriterijska veljavnost, vprašalnikiPovzetek
V prispevku predstavljamo mere časovne zanesljivosti in kriterijske veljavnosti Vprašalnika socialnega vedenja predšolskih otrok (SV-P). Zanesljivost temeljnih in sestavljenih lestvic SV-P smo na vzorcu 39-ih otrok preverjale z metodo test-retest v dvomesečnem intervalu ter z metodo časovne stabilnosti v šestmesečnem intervalu na drugem vzorcu 48-ih otrok. Na vseh temeljnih in sestavljenih lestvicah SV-P sta se obe meri izkazali kot ustrezno visoki. Za preizkus veljavnosti instrumenta na zunanjem kriteriju smo izbrale sociometrične pokazatelje otrokove priljubljenosti in nepriljubljenosti med vrstniki. Z vsemi otroki, ki obiskujejo iste skupine v vrtcu kot otroci, izbrani v vzorec (N=54), smo izvedle sociometrično preizkušnjo v kombinirani obliki poimenovanja in parnih primerjav ob skupinski fotografiji otrok. Rezultati na sestavljenih lestvicah SV-P - Socialna prilagojenost, Socialna kompetentnost, Ponotranjanje težav in Pozunanjanje težav - so se v pričakovani smeri in v zadovoljivi meri povezovali s pokazatelji otrokovega sociometričnega položaja v skupini v vrtcu. Dodatno prikazujemo analizo rezultatov 210-ih otrok na sociometrični preizkušnji, ki nam daje vpogled v deleže posameznih položajev otrok v skupini v vrtcu - priljubljeni, prezrti, zavrnjeni, kontroverzni in povprečni - in kaže na izrazito preferenco istospolnih vrstnikov že v obdobju zgodnjega otroštva.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
01.06.2001
Številka
Rubrika
Znanstveni raziskovalnoempirični članki
Kako citirati
Zupančič, M., Gril, A., & Kavčič, T. (2001). Socialno vedenje in sociometrični položaj predšolskih otrok v vrtcu. Psihološka Obzorja, 10(2), 67-88. https://doi.org/10.20419/2001.10.45