Metakognitivni ter motivacijsko čustveni procesi pri samoregulativnem učenju in učenčevi dosežki pri učenju materinega jezika
DOI:
https://doi.org/10.20419/2001.10.49Ključne besede:
metakognicija, motivacija, anksioznost, samoregulativno učenje, doseki, materin jezikPovzetek
V zadnjem času je opaziti velik porast zanimanja za metakogntivne in motivacijsko čustvene procese na različnih področjih učenja. Namen naše raziskave je bil proučiti odnos med temi procesi ter dosežki pri materinem jeziku (slovenščini). V raziskavi je sodelovalo 369 učencev petih razredov osnovne šole. Za raziskovalne namene je bil sestavljen vprašalnik metakognitivnih in afektivnih procesov pri učenju materinega jezika, ki je vključeval 41 vprašanj. Faktorska analiza vprašalnika je pokazala štiri različne faktorje, ki pojasnjujejo 38,4% variance: dva metakognitivna (strategije učenja in reševanja nalog pri slovenščini, iskanje pomena in razumevanja pri slovenščini) in dva motivacijsko čustvena (doživljanje strahu pri slovenščini, doživljanje uspeha in interes pri slovenščini). Nadaljnja statistična analiza je pokazala negativno povezavo med dosežki in dvema faktorjema: iskanjem pomena in razumevanja pri slovenščini ter doživljanjem strahu. Med dosežki ter doživljanjem uspeha in interesa pri slovenščini pa obstaja pozitivna povezava. Rezultati imajo praktični pomen za uvajanje samoregulativnih mehanizmov pri učenju.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
01.09.2001
Številka
Rubrika
Znanstveni raziskovalnoempirični članki
Kako citirati
Peklaj, C. (2001). Metakognitivni ter motivacijsko čustveni procesi pri samoregulativnem učenju in učenčevi dosežki pri učenju materinega jezika. Psihološka Obzorja, 10(3), 7-19. https://doi.org/10.20419/2001.10.49