Predstavitev treh načinov izvedbe Lestvice samozaznave za predšolske otroke (LSPO)
DOI:
https://doi.org/10.20419/2001.10.60Ključne besede:
predšolski otroci, samozaznava, psihometrične značilnosti, merske lestvicePovzetek
Avtorica opisuje uveljavljene instrumente merjenja samozaznave pri predšolskih otrocih. Poudari, da je treba pri njihovi izdelavi upoštevati nekatere otrokove razvojnopsihološke lastnosti, kot so kratkotrajna pozornost, nedoslednost v odgovarjanju, težnja po dajanju socialno zaželenih odgovorov in podobno. Avtorica predstavi Lestvico samozaznave za predšolske otroke (LSPO), ki jo je sestavila na osnovi lastnih ugotovitev, kakor tudi izkušenj drugih avtorjev o oblikovanju tovrstnih psiholoških pripomočkov. Lestvico je preizkusila na vzorcu 214 otrok, ki so obiskovali vrtec. Stari so bili 4 in 5 let. V prispevku opisuje podlestvice LSPO in njihove psihometrične značilnosti ter predstavi deskriptivne vrednosti samoocen otrok, zbranih z LSPO, motiviranost otrok za reševanje lestvice, razumevanje postavk in podobno ter skladnost med samoocenami otrok in ocenami otrokovega samoocenjevanja, ki so jih posredovale matere in vzgojiteljice. Rezultate predstavi ločeno glede na tri načine izvedbe LSPO (besedno, z lutkama in z risbami). Ugotavlja, da so psihometrične značilnosti lestvice ustrezne, v nadaljnjih raziskavah pa priporoča izvedbo z risbami ali lutkami.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
01.12.2001
Številka
Rubrika
Znanstveni raziskovalnoempirični članki
Kako citirati
Cugmas, Z. (2001). Predstavitev treh načinov izvedbe Lestvice samozaznave za predšolske otroke (LSPO). Psihološka Obzorja, 10(4), 23-48. https://doi.org/10.20419/2001.10.60