Emocionalna inteligentnost kot kognitivno-emocionalna sposobnost

Avtorji

  • Andreja Avsec
  • Sonja Pečjak

DOI:

https://doi.org/10.20419/2003.12.106

Ključne besede:

inteligentnost, emocionalna inteligentnost, socialna inteligentnost, testi sposobnosti

Povzetek

V prispevku analiziramo pristop avtorjev Mayerja in Saloveya k proučevanju emocionalne inteligentnosti, ki sta jo v 90. letih prva opredelila, razmejila njen odnos do socialne inteligentnosti in oblikovala do sedaj edina objavljena testa za njeno merjenje. Avtorja predvsem poskušata ločiti svoj pristop k merjenju emocionalne inteligentnosti od samoocenjevalnega načina in s tem tudi od koncepta emocionalne inteligentnosti kot sklopa različnih osebnostnih lastnosti. Poleg merjenja emocionalne inteligentnosti s testi maksimalnega dosežka poskušata avtorja dokazati, da korelacijski odnosi med posameznimi emocionalnimi sposobnostmi, povezanimi z emocijami, kažejo na podobno hierarhično strukturiranost kot pri ostalih vrstah inteligentnosti. Ker je bil prvi test za merjenje emocionalne inteligentnosti objavljen šele leta 1997 in ker za zdaj še ni objavljenih drugih testov s tega področja, je zelo težko ovrednotiti njegove merske karakteristike in veljavnost samega modela. Vsekakor se pri definiranju in merjenju emocionalne inteligentnosti raziskovalci soočajo s podobnimi problemi kot pri raziskovanju socialne inteligentnosti.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

06.06.2003

Številka

Rubrika

Znanstveni raziskovalnoempirični članki

Kako citirati

Avsec, A., & Pečjak, S. (2003). Emocionalna inteligentnost kot kognitivno-emocionalna sposobnost. Psihološka Obzorja, 12(2), 35-48. https://doi.org/10.20419/2003.12.106

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)

1 2 3 > >>