Emocionalna inteligentnost kot kognitivno-emocionalna sposobnost
DOI:
https://doi.org/10.20419/2003.12.106Ključne besede:
inteligentnost, emocionalna inteligentnost, socialna inteligentnost, testi sposobnostiPovzetek
V prispevku analiziramo pristop avtorjev Mayerja in Saloveya k proučevanju emocionalne inteligentnosti, ki sta jo v 90. letih prva opredelila, razmejila njen odnos do socialne inteligentnosti in oblikovala do sedaj edina objavljena testa za njeno merjenje. Avtorja predvsem poskušata ločiti svoj pristop k merjenju emocionalne inteligentnosti od samoocenjevalnega načina in s tem tudi od koncepta emocionalne inteligentnosti kot sklopa različnih osebnostnih lastnosti. Poleg merjenja emocionalne inteligentnosti s testi maksimalnega dosežka poskušata avtorja dokazati, da korelacijski odnosi med posameznimi emocionalnimi sposobnostmi, povezanimi z emocijami, kažejo na podobno hierarhično strukturiranost kot pri ostalih vrstah inteligentnosti. Ker je bil prvi test za merjenje emocionalne inteligentnosti objavljen šele leta 1997 in ker za zdaj še ni objavljenih drugih testov s tega področja, je zelo težko ovrednotiti njegove merske karakteristike in veljavnost samega modela. Vsekakor se pri definiranju in merjenju emocionalne inteligentnosti raziskovalci soočajo s podobnimi problemi kot pri raziskovanju socialne inteligentnosti.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
06.06.2003
Številka
Rubrika
Znanstveni raziskovalnoempirični članki
Kako citirati
Avsec, A., & Pečjak, S. (2003). Emocionalna inteligentnost kot kognitivno-emocionalna sposobnost. Psihološka Obzorja, 12(2), 35-48. https://doi.org/10.20419/2003.12.106