Odraz socialnega vedenja otrok z različnim vzorcem navezanosti na vzgojiteljico v otroški risbi

Avtorji

  • Zlatka Cugmas

DOI:

https://doi.org/10.20419/2003.12.107

Ključne besede:

predšolski otroci, navezanost na vzgojiteljico, socialno vedenje, risba

Povzetek

V uvodnem delu prispevka avtorica odgovori na vprašanja, ali sploh lahko govorimo o otrokovi navezanosti na vzgojiteljico; če da, kakšen vpliv ima ta navezanost na otrokov celostni razvoj. Problem raziskave pa je bil ugotoviti, kakšno socialno vedenje je značilno za otroke z različnim vzorcem navezanosti na vzgojiteljico (varnost, anksioznost) in kako se otrokovo socialno vedenje in navezanost na vzgojiteljico odražata v njegovi risbi z naslovom Jaz v vrtcu. V raziskavi je sodelovalo 95 otrok (50,5 % dečkov), ki so obiskovali vrtec, in njihove vzgojiteljice. Otroci so bili stari od 3 do 6 let. Vzgojiteljice so ocenile socialno vedenje otrok na osnovi Vprašalnika o socialnem vedenju otrok (LaFreniere, Dumas, Zupančič, Gril in Kavčič, 2001), tip navezanosti pa se je določil na osnovi ocen, ki so jih dale vzgojiteljice na skrajšani obliki Lestvice navezanosti AQS (Howes in Smith, 1995) in Vprašalniku o otrokovem obnašanju do vzgojiteljice (Cugmas, 2000). Otroci so dobili navodilo, da narišejo sebe v vrtcu, svojo vzgojiteljico, vrstnika in igračo. Rezultati so potrdili pričakovanja, da so otroci, ki izražajo varnost v odnosu do vzgojiteljice, bolje socialno prilagojeni kot otroci, ki izražajo anksioznost. Kakovost otrokove navezanosti na vzgojiteljico in njegovo socialno obnašanje se je odrazilo v simbolih otroške risbe.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

06.06.2003

Številka

Rubrika

Znanstveni raziskovalnoempirični članki

Kako citirati

Cugmas, Z. (2003). Odraz socialnega vedenja otrok z različnim vzorcem navezanosti na vzgojiteljico v otroški risbi. Psihološka Obzorja, 12(2), 49-63. https://doi.org/10.20419/2003.12.107