Spol, sposobnosti, kognitivni stil in dosežek učencev pri sodelovalnem učenju

Avtorji

  • Cirila Peklaj

DOI:

https://doi.org/10.20419/2003.12.124

Ključne besede:

spol, sposobnosti, kognitivni stil, sodelovalno učenje, dosežki, učenci

Povzetek

V raziskavi smo želeli proučiti vplive sodelovalnega učenja na dosežek pri šolskih predmetih matematika in materinščina ter analizirati dosežke učencev s sodelovalnim učenjem glede na spol, sposobnosti ter kognitivne stile. Sodelovalo je 373 učencev petih razredov iz devetih različnih osnovnih šol, 170 v eksperimentalni in 203 v kontrolni skupini. V eksperimentalni skupini je bilo tekom šolskega leta vpeljano sodelovalno učenje pri četrtini ur, posvečenih učenju matematike in materinščine. Kontrolna skupina je ves čas pri obeh predmetih delala po klasični metodi učenja. Rezultate smo analizirali z analizo variance. Pozitivni učinki sodelovalnega učenja so se pokazali pri obeh predmetih. Rezultate skupine, ki je delala po metodi sodelovalnega učenja, smo nadalje analizirali glede na spol učencev, njihove sposobnosti ter kognitivne stile. Nismo našli nobenih pomembnih interakcij med spolom ali sposobnostmi ter dosežki učencev, pač pa se je tako pri matematiki kot pri materinščini pokazala pomembna interakcija med njihovim kognitivnim stilom in dosežkom. Učenci s kognitivnim stilom odvisnosti od polja so največ pridobili s tehniko sodelovalnega učenja.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

07.12.2003

Številka

Rubrika

Znanstveni raziskovalnoempirični članki

Kako citirati

Peklaj, C. (2003). Spol, sposobnosti, kognitivni stil in dosežek učencev pri sodelovalnem učenju. Psihološka Obzorja, 12(4), 9-22. https://doi.org/10.20419/2003.12.124

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)

1 2 > >>