Pojmovanje in uporaba učnih strategij pri samoregulacijskem učenju pri učencih osnovne šole

Avtorji

  • Sonja Pečjak
  • Katja Košir

DOI:

https://doi.org/10.20419/2003.12.127

Ključne besede:

učenje, samouravnavanje, učne strategije, učenci, starost, spol, učni uspeh

Povzetek

Osnovni namen prispevka je prikazati povezanost med pojmovanjem pomembnosti bralnih učnih strategij pri osnovnošolcih in njihovo uporabo teh strategij pri samostojnem učenju. Prikazati želimo tudi povezanost pojmovanj pomembnosti in uporabe bralnih učnih strategij s starostjo, spolom in učno uspešnostjo.Teoretično podlago tega raziskovanja predstavlja štirikomponentni model samoregulacijskega učenja avtorjev B. Hofer, S. Yu in Pintricha (1998). Osredotočili smo se na prvi del modela, ki govori o kognitivni strukturi in o kognitivnih strategijah. Rezultati kažejo, da med učenci petega in sedmega razreda ni pomembnih razlik v uporabi učnih strategij. Podrobnejši pregled rezultatov kaže, da petošolci nekoliko pogosteje kot sedmošolci uporabljajo učne strategije pred branjem, druge strategije pa približno enako pogosto. Dekleta pogosteje kot fantje uporabljajo strategije nasploh, še posebej pa strategije med in po branju. Med učno manj in bolj uspešnimi učenci nismo ugotovili pomembnih razlik v uporabi učnih strategij. Predstavljamo tudi pedagoške implikacije, ki jih omogočajo rezultati raziskave.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

07.12.2003

Številka

Rubrika

Znanstveni raziskovalnoempirični članki

Kako citirati

Pečjak, S., & Košir, K. (2003). Pojmovanje in uporaba učnih strategij pri samoregulacijskem učenju pri učencih osnovne šole. Psihološka Obzorja, 12(4), 49-70. https://doi.org/10.20419/2003.12.127

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)

1 2 3 > >>