Pojmovanje in uporaba učnih strategij pri samoregulacijskem učenju pri učencih osnovne šole
DOI:
https://doi.org/10.20419/2003.12.127Ključne besede:
učenje, samouravnavanje, učne strategije, učenci, starost, spol, učni uspehPovzetek
Osnovni namen prispevka je prikazati povezanost med pojmovanjem pomembnosti bralnih učnih strategij pri osnovnošolcih in njihovo uporabo teh strategij pri samostojnem učenju. Prikazati želimo tudi povezanost pojmovanj pomembnosti in uporabe bralnih učnih strategij s starostjo, spolom in učno uspešnostjo.Teoretično podlago tega raziskovanja predstavlja štirikomponentni model samoregulacijskega učenja avtorjev B. Hofer, S. Yu in Pintricha (1998). Osredotočili smo se na prvi del modela, ki govori o kognitivni strukturi in o kognitivnih strategijah. Rezultati kažejo, da med učenci petega in sedmega razreda ni pomembnih razlik v uporabi učnih strategij. Podrobnejši pregled rezultatov kaže, da petošolci nekoliko pogosteje kot sedmošolci uporabljajo učne strategije pred branjem, druge strategije pa približno enako pogosto. Dekleta pogosteje kot fantje uporabljajo strategije nasploh, še posebej pa strategije med in po branju. Med učno manj in bolj uspešnimi učenci nismo ugotovili pomembnih razlik v uporabi učnih strategij. Predstavljamo tudi pedagoške implikacije, ki jih omogočajo rezultati raziskave.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
07.12.2003
Številka
Rubrika
Znanstveni raziskovalnoempirični članki
Kako citirati
Pečjak, S., & Košir, K. (2003). Pojmovanje in uporaba učnih strategij pri samoregulacijskem učenju pri učencih osnovne šole. Psihološka Obzorja, 12(4), 49-70. https://doi.org/10.20419/2003.12.127