Osebnostne razlike med spoloma v zgodnjem otroštvu: pristop več ocenjevalcev
DOI:
https://doi.org/10.20419/2005.14.173Ključne besede:
razlike med spoloma, ocenjevanje osebnosti, razvoj v zgodnjem otroštvu, pristop več ocenjevalcevPovzetek
V pričujoči študiji sva preučevali razlike med spoloma in medkontekstno doslednost v osebnostnih potezah in robustnih dimenzijah pri 192 predšolskih otrocih. Otrokovo osebnost so z Vprašalnikom individualnih razlik med otroki (Halverson in dr., 2003) neodvisno ocenjevali mame, očeti in vzgojiteljice v vrtcu. Raziskava je potekala v treh časih merjenja, ko so bili isti otroci stari tri, štiri in pet let. Osebnostne razlike med spoloma so bile majhne, a dosledne skozi obdobje zgodnjega otroštva. Na ravni dimenzij so se majhne razlike med spoloma pojavljale na podlagi starševih, ne pa tudi vzgojiteljičinih poročil. Ob vseh treh časih merjenja so starši deklice zaznali kot bolj ekstravertne in čustveno stabilne od dečkov. Na ravni osebnostnih potez so bile deklice v primerjavi z dečki med tretjim in petim letom starosti ocenjene kot bolj usmerjene k dosežku, ugodljive, inteligentne in organizirane, dečki pa kot bolj nasprotovalni, odkrenljivi, boječi/negotovi in socialno plašni od deklic. Otrokom obeh spolov so odrasli dosledno pripisovali enako raven dejavnosti in močne volje. V primerjavi z učinkom spola so bili učinki ocenjevalca na zaznano izraznost otrokovih osebnostnih značilnosti številčnejši, pa tudi večji, a dosledni ob različnih časih merjenja. Glede na ocene vzgojiteljic so starši svoje otroke opisovali kot bolj usmerjene k dosežku, dejavne, ugodljive, obzirne, inteligentne, odprte do izkušenj, organizirane, sociabilne, z več močne volje in bolj izraženim pozitivnim čustvovanjem. Vzgojiteljice pa so otrokom pripisale več nasprotovalnosti, odkrenljivosti, boječnosti/negotovosti in socialne plašnosti kot starši.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
08.09.2005
Številka
Rubrika
Znanstveni raziskovalnoempirični članki
Kako citirati
Zupančič, M., & Kavčič, T. (2005). Osebnostne razlike med spoloma v zgodnjem otroštvu: pristop več ocenjevalcev. Psihološka Obzorja, 14(2), 11-38. https://doi.org/10.20419/2005.14.173