Dejavniki otrokove pripravljenosti za šolo
DOI:
https://doi.org/10.20419/2006.15.201Ključne besede:
pripravljenost za šolo, vrtci, govorna kompetentnost, intelektualne sposobnosti, izobrazba starševPovzetek
Namen pričujoče raziskave je bil preučiti učinek vrtca na otrokovo pripravljenost za šolo v povezavi z njegovimi intelektualnimi sposobnostmi, govorno kompetentnostjo ter izobrazbo staršev. V vzorec je bilo vključenih 219 otrok, starih od 68 do 83 mesecev, ki so obiskovali 1. razred osnovne šole ter so se med seboj razlikovali po tem, ali so bili pred vstopom v šolo vključeni v vrtec ali ne. Intelektualne sposobnosti otrok smo ugotavljale s pomočjo Ravenovih barvnih progresivnih matric - CPM (Raven, Raven in Court, 1999), govorno kompetentnost s pomočjo Lestvic splošnega govornega razvoja - LJ (Marjanovič Umek, Kranjc, Fekonja in Bajc, 2004), pripravljenost za šolo pa s pomočjo Preizkusa pripravljenosti za šolo - PPŠ (Marjanovič Umek, Fekonja in Bajc, 2005). Rezultati kažejo, da otrokove intelektualne sposobnosti in govorna kompetentnost visoko napovedujejo njegovo pripravljenost za šolo, saj pojasnijo 51 % variance v rezultatih, ki so jih otroci dosegali naPPŠ. Vključenost v vrtec ima pozitiven učinek na pripravljenost za šolo pri otrocih, katerih starši imajo nizko stopnjo izobrazbe, ne pa tudi pri tistih, katerih starši imajo visoko izobrazbo.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
21.12.2006
Številka
Rubrika
Znanstveni raziskovalnoempirični članki
Kako citirati
Marjanovič Umek, L., Fekonja, U., & Bajc, K. (2006). Dejavniki otrokove pripravljenosti za šolo. Psihološka Obzorja, 15(2), 31-51. https://doi.org/10.20419/2006.15.201