Povezanost glasbenih sposobnosti in fonološkega zavedanja pri predšolskih otrocih

Avtorji

  • Anja Božič
  • Katarina Habe
  • Janez Jerman

DOI:

https://doi.org/10.20419/2007.16.218

Ključne besede:

zgodnje otroštvo, jezikovni razvoj, govorni razvoj, fonološko zavedanje, glasbene sposobnosti

Povzetek

Predšolsko obdobje je za otrokov jezikovni razvoj zelo pomembno. Eden od pokazateljev jezikovnega razvoja je fonološko zavedanje. Le-tega nekatere raziskave povezujejo z razvojem glasbenih sposobnosti. Namen raziskave je bil določiti stopnjo fonološkega zavedanja 5- do 6-letnih otrok in preučiti povezanost glasbenih sposobnosti in sposobnosti fonološkega razvoja na vzorcu 67 otrok iz vrtcev v Ljubljani in Postojni. Zanimale so nas tudi razlike med dečki (N = 36) in deklicami (N = 31) ter med dvema starostnima skupinama (od 5 do 5,5 let, N = 32, ter 5,6 do 6 let, N = 35). Otroci so bili ocenjeni s Testom fonološkega zavedanja in Testom glasbenih sposobnosti. Analiza rezultatov je potrdila hipotezo o povezanosti glasbenih sposobnosti in sposobnosti fonološkega zavedanja. Prav tako je pokazala, da se prepoznavanje začetnega in končnega glasu povezuje z melodičnim posluhom, sposobnost povezovanja glasov pa z ritmičnim posluhom. Razlike v razvitosti fonološkega zavedanja med različno starimi otroki in med spoloma se niso pokazale kot statistično pomembne.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

06.06.2007

Številka

Rubrika

Znanstveni raziskovalnoempirični članki

Kako citirati

Božič, A., Habe, K., & Jerman, J. (2007). Povezanost glasbenih sposobnosti in fonološkega zavedanja pri predšolskih otrocih. Psihološka Obzorja, 16(1), 39-52. https://doi.org/10.20419/2007.16.218