Empirična primerjava teorije odgovora na postavko in klasične testne teorije
DOI:
https://doi.org/10.20419/2008.17.253Ključne besede:
teorija odgovora na postavko, klasična testna teorija, merska invariantnost, psihometrijaPovzetek
Teorija odgovora na postavko (TOP) temelji na modelu odnosa med latentno lastnostjo in odgovorom na postavko ter posledično omogoča neodvisno ocenjevanje parametrov postavk in oseb ter lokalno oceno napake merjenja. Kljub tem teoretičnim prednostim TOP v primerjavi s klasično testno teorijo (KTT) pa rezultati empiričnih raziskav pogosto ne pokažejo sistematičnih razlik med parametri po KTT in TOP ter med stopnjo invariantnosti parametrov po KTT in TOP. V pričujoči empirični študiji smo skušali, na podlagi podatkov iz Mednarodne raziskave trendov znanja iz matematike in naravoslovja (TIMSS 1995), odgovoriti na naslednja raziskovalna vprašanja: (1) Kako primerljivi so parametri postavk in oseb po KTT in TOP? (2) Kako invariantni so parametri postavk KTT in TOP preko različnih skupin oseb? (3) Kako invariantni so parametri postavk in oseb po KTT in TOP preko različnih skupin postavk? Ugotovili smo, da so parametri oseb in postavk po KTT in TOP zelo primerljivi, da so parametri postavk po KTT in TOP podobno invariantni v različnih skupinah oseb, da so parametri oseb po TOP bolj invariantni preko različnih skupin postavk ter da so parametri postavk po KTT, ocenjeni iz različnih skupin postavk, v enaki meri ali celo bolj invariantni od parametrov postavk po TOP. Rezultati so pokazali tudi, da so na splošno parametri postavk po TOP, v smislu invariantnosti parametrov, empirično superiorni parametrom po KTT, vendar le v primeru, ko se uporabljeni model TOP v zadostni meri sklada s podatki.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
25.11.2008
Številka
Rubrika
Znanstveni raziskovalnoempirični članki
Kako citirati
Progar, Špela, & Sočan, G. (2008). Empirična primerjava teorije odgovora na postavko in klasične testne teorije. Psihološka Obzorja, 17(3), 5-24. https://doi.org/10.20419/2008.17.253