Izdelava Lestvice otrokove navezanosti na vzgojiteljico (CAKT)

Avtorji

  • Zlatka Cugmas

DOI:

https://doi.org/10.20419/2009.18.265

Ključne besede:

predšolski otroci, vzgojiteljice, navezanost, ocenjevalne lestvice, merjenje

Povzetek

V teoretičnem delu prispevka avtorica odgovarja na vprašanje, ali lahko obstaja navezanost med otrokom in osebami, ki zanj skrbijo, a niso njegova mama. Avtorica omenja uveljavljene metode za merjenje otrokove navezanosti na vzgojiteljico v vrtcu. Predstavi Lestvico otrokove navezanosti na vzgojiteljico v vrtcu (CAKT), ki jo je razvila na osnovi lastnih predhodnih raziskav in izkušenj drugih avtorjev v zvezi z oblikovanjem psiholoških instrumentov tega tipa. Lestvica je bila preizkušena v raziskavi, v kateri je sodelovalo 25 vzgojiteljic, ki so ocenile 178 vrtčevskih otrok (49,4 % dečkov). Otroci so bili stari od 3 do 6 let. Problem raziskave je bil preučiti dimenzije navezanosti in notranjo zanesljivost lestvice. Ugotovljene so bile ustrezne merske karakteristike lestvice. V prispevku so predstavljene tudi omejitve raziskave, ki jih je treba upoštevati pri interpretaciji dobljenih rezultatov. Da bi lahko rezultate posplošili, bi bilo treba ponoviti raziskavo s klinično populacijo in v različnih kulturah.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

04.05.2009

Številka

Rubrika

Znanstveni raziskovalnoempirični članki

Kako citirati

Cugmas, Z. (2009). Izdelava Lestvice otrokove navezanosti na vzgojiteljico (CAKT). Psihološka Obzorja, 18(1), 7-24. https://doi.org/10.20419/2009.18.265