Različni pogledi na organizacijske vrednote slovenskih direktorjev in podjetnikov

Avtorji

  • Eva Boštjančič

DOI:

https://doi.org/10.20419/2009.18.269

Ključne besede:

vrednote, organizacije, vodenje, GLOBE

Povzetek

V organizaciji potekajo procesi na različnih ravneh. Tako predstavljajo vrednote del organizacijske kulture. Ponavadi se oblikujejo umetno, pri čemer zaposleni z višjo stopnjo izobrazbe pogosteje prevzemajo notranje vrednote, zaposleni z nižjo stopnjo izobrazbe pa zunanje. V pričujoči raziskavi smo se usmerili k ugotavljanju razlik v zaznavanju le-teh pri direktorjih in podjetnikih. Kot del projekta GLOBE, smo uporabili lestvico organizacijskih vrednot R. House in sodelavcev (1997). Sodelovalo je 59 vodij in 565 njihovih podrejenih. Rezultati kažejo, da sta si obravnavani skupini najbolj enotni pri ocenjevanju vrednot zadovoljstva potrošnikov in učinkih na dolgoročno konkurenčnost organizacije. Razlike med podjetniki in direktorji pa nastajajo pri njihovem pogledu glede učinkov na okolje, pri vrednoti profitabilnost podjetja pa je razlika le nakazana.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

04.05.2009

Številka

Rubrika

Znanstveni raziskovalnoempirični članki

Kako citirati

Boštjančič, E. (2009). Različni pogledi na organizacijske vrednote slovenskih direktorjev in podjetnikov. Psihološka Obzorja, 18(1), 89-102. https://doi.org/10.20419/2009.18.269