Ali lahko govorimo o organizacijski pripadnosti študentov fakulteti?

Avtorji

  • Eva Boštjančič

DOI:

https://doi.org/10.20419/2010.19.311

Ključne besede:

organizacijska pripadnost, zadovoljstvo pri delu, študenti, zaposleni

Povzetek

Organizacijska pripadnost je definirana kot psihološka povezanost med posameznikom in organizacijo, v katero je vključena komponenta vrednot, osebnih stališč ter čustvena komponenta. Uporabili smo Vprašalnik organizacijske pripadnosti (Allen in Meyer, 1991), ki temelji na tridimenzionalnem modelu pripadnosti, t. j. čustveni, kalkulativni in normativni pripadnosti. Želeli smo odgovoriti na vprašanje, ali lahko pri študentih govorimo o pripadnosti fakulteti oz. študiju. V raziskavi je sodelovalo 554 študentov treh različnih slovenskih fakultet in 279 zaposlenih. Rezultati so pokazali, da je pripadnost študentov nižja kot pripadnost zaposlenih. Pri slednjih pripadnost z leti delovne dobe narašča. Občutek pripadnosti je večji pri študentih, ki so na izbrani fakulteti zadovoljni in pozitivno ocenjujejo organizacijsko klimo. Ob koncu podajamo predloge in smernice za nadaljnje raziskovalno delo.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

29.11.2010

Številka

Rubrika

Znanstveni raziskovalnoempirični članki

Kako citirati

Boštjančič, E. (2010). Ali lahko govorimo o organizacijski pripadnosti študentov fakulteti?. Psihološka Obzorja, 19(3), 19-34. https://doi.org/10.20419/2010.19.311