Preliminarna raziskava merskih značilnosti Vprašalnika o odnosih s starši (VOS)
DOI:
https://doi.org/10.20419/2010.19.314Ključne besede:
vzgojni slogi, učni uspeh, odnos med starši in otroci, razvoj vprašalnika, psihometrične značilnostiPovzetek
V prispevku predstavljamo razvoj Vprašalnika o odnosih s starši (VOS) in njegove merske značilnosti. Vprašalnik je nastal na podlagi opredelitve vzgojnih slogov D. Baumrind (1967) ter 3D modela vzgoje Milivojevića in sodelavcev (2004). Osnovna predpostavka zaradi katere smo vprašalnik razvili je, da se učni dosežki učencev in njihovi odnosi s starši pomembno povezujejo. Vprašalnik ugotavlja učenčevo zaznavo odnosa s starši in meri tri faktorje: (a) avtoritativni vzgojni slog in avtonomija, (b) avtoritarni vzgojni slog in (c) nagrajevanje. Na priložnostnem vzorcu učencev sedmih, osmih in devetih razredov osnovnih šol v Sloveniji (N = 333) se je vprašalnik izkazal kot zanesljiv (,72 > α < ,95) in občutljiv (povprečni r = ,67). Rezultati kažejo pomembne razlike med spoloma v zaznavanju avtoritativnega vzgojnega sloga in avtonomije ter nizke povezave med učnimi dosežki in učenčevo zaznavo odnosov s starši.Metrike
Nalaganej metrik....
Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
29.11.2010
Številka
Rubrika
Znanstveni raziskovalnoempirični članki
Kako citirati
Kozina, A., Rožman, M., & Rutar Leban, T. (2010). Preliminarna raziskava merskih značilnosti Vprašalnika o odnosih s starši (VOS). Psihološka Obzorja, 19(3), 75-88. https://doi.org/10.20419/2010.19.314