Preliminarna raziskava merskih značilnosti Vprašalnika o odnosih s starši (VOS)

Avtorji

  • Ana Kozina
  • Mojca Rožman
  • Tina Rutar Leban

DOI:

https://doi.org/10.20419/2010.19.314

Ključne besede:

vzgojni slogi, učni uspeh, odnos med starši in otroci, razvoj vprašalnika, psihometrične značilnosti

Povzetek

V prispevku predstavljamo razvoj Vprašalnika o odnosih s starši (VOS) in njegove merske značilnosti. Vprašalnik je nastal na podlagi opredelitve vzgojnih slogov D. Baumrind (1967) ter 3D modela vzgoje Milivojevića in sodelavcev (2004). Osnovna predpostavka zaradi katere smo vprašalnik razvili je, da se učni dosežki učencev in njihovi odnosi s starši pomembno povezujejo. Vprašalnik ugotavlja učenčevo zaznavo odnosa s starši in meri tri faktorje: (a) avtoritativni vzgojni slog in avtonomija, (b) avtoritarni vzgojni slog in (c) nagrajevanje. Na priložnostnem vzorcu učencev sedmih, osmih in devetih razredov osnovnih šol v Sloveniji (N = 333) se je vprašalnik izkazal kot zanesljiv (,72 > α < ,95) in občutljiv (povprečni r = ,67). Rezultati kažejo pomembne razlike med spoloma v zaznavanju avtoritativnega vzgojnega sloga in avtonomije ter nizke povezave med učnimi dosežki in učenčevo zaznavo odnosov s starši.

Metrike

Nalaganej metrik....

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

29.11.2010

Številka

Rubrika

Znanstveni raziskovalnoempirični članki

Kako citirati

Kozina, A., Rožman, M., & Rutar Leban, T. (2010). Preliminarna raziskava merskih značilnosti Vprašalnika o odnosih s starši (VOS). Psihološka Obzorja, 19(3), 75-88. https://doi.org/10.20419/2010.19.314